بررسی موتورهای جست و جوی معتبر ملکی نشان می‌دهد شمار واحدهای تجاری عرضه شده برای فروش نسبت به ابتدای امسال افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. هرچند این حضور الزاما به افزایش معاملات منجر نمی‌شود اما قطعا می‌تواند زمینه‌ساز رونق بازار واحدهای تجاری در ماه‌های پیش‌رو باشد. به اذعان مشاوران املاک، نرخ پیشنهادی فروش واحدهای تجاری نیز نسبت به سال گذشته تقریبا ثابت بوده و افزایش چشمگیری نداشته است.

 

قیمت واحدهای تجاری بیش از هر چیز به موقعیت قرارگیری ملک و میزان رفت و آمد مشتریان به یک راسته یا پاساژ مربوط می‌شود. از طرفی سابقه کار و فعالیت در یک ملک تجاری بسیار مهم است؛ به نحوی که ممکن است ملک تخلیه مانده در طبقه همکف یک پاساژ ارزان‌تر از ملک فعال دیگری با سابقه چندساله در یک حیطه کاری در طبقه زیرهمکف معامله شود. تثبیت یک حرفه در واحد تجاری نیز بر قیمت آن می‌افزاید و در مقابل واحدهای تجاری که به‌طور مکرر نوع کسب و کار آنها تغییر می‌کند، قیمت کمتری دارند چراکه این موضوع در واقع تلویحا گزاره کم‌رونق بودن آمد و شد به ملک تجاری مذکور را تایید می‌کند.در جدول زیر قیمت پیشنهادی واحدهای تجاری در نقاط مختلف شهر با ذکر موقعیت در ساختمان که یکی دیگر از شاخص‌های موثر بر قیمت این واحدها محسوب می‌شود، ارائه شده است.