صدور کیفرخواست علیه متهمان حادثه چرخ فلک برازجان

حادثه سقوط از چرخ فلک 12 متری شهربازی برازجان سیزدهم فروردین امسال رخ داد و منجر به فوت مادری 35 ساله و آسیب دیدن پسر چهار ساله‌ وی شد.

در حالی که بیش از چهار ماه از این حادثه می‌گذرد ، دادستان شهرستان دشتستان امروز خبر داد که کیفر خواست علیه متهمان پرونده حادثه چرخ فلک برازجان صادر شده است.

 یاسر حیدری در این خصوص گفت: پس از وقوع این حادثه که باعث فوت خانم طیبه محمدی و صدمه بدنی آرمین راستی فرزند وی شد، تحقیقات را در دادسرا آغاز کردیم.

وی ادامه داد: موضوع ابتدا به کارشناسی ایمنی و حوادث ارجاع شد و پس از دریافت نظر کارشناسی مقصران حادثه که دو نفر بودند، تفهیم اتهام شدند.

دادستان شهرستان دشتستان تصریح کرد: پس از ابلاغ نظریه کارشناسی، هر دو مقصر به نظریه بدوی کارشناس اعتراض کردند که موضوع به هیات سه نفری کارشناسی ارجاع شد.

حیدری خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن نظریه کارشناسی و دریافت آخرین دفاع از متهمان، سرانجام بیست و ششم مرداد، کیفر خواست علیه متهمان صادر و پرونده برای صدور حکم به دادگاه فرستاده شد.

وی با بیان این‌که تحقیقات مقدماتی و اجرای مراحل کارشناسی در این پرونده خارج از نوبت انجام گرفته، یادآور شد: شایعاتی شده بود که متهمان بلا قید آزاد هستند اما چنین موضوعی صحت ندارد و تامین لازم از متهمان گرفته شده است.

دادستان شهرستان دشتستان گفت: چرخ فلک شهر بازی برازجان برای پیشگیری از حوادث احتمالی همچنان پلمپ است و تا زمانی که نقص‌های آن به طور کامل برطرف نشده، فک پلمپ نخواهد شد.

یادآور می‌شود،کارشناسان استاندارد استان بوشهر هنگام وقوع این حادثه، اعلام کردند وسایل شهربازی آزادی برازجان از جمله چرخ فلک، دوسال پیش به علت نقص ایمنی بسته شده بود و بهره بردار اجازه نداشته که از این وسایل استفاده کند.