درباره حضور جنگنده های روس در ایران اطلاعاتی داریم که نمی توانیم فاش کنیم!

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ماجرای آمدن هواپیماهای روسی به پایگاه نوژه در غرب ایران و اعلام ناگهانی اتمام مأموریت آنها با خبرنگاران سخن گفت.

این موضع‌گیری تونر در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس مطرح شد که در ابتدای جلسه پرسید: به نظر می‌رسد عملیات روس‌ها از پایگاهی در غرب ایران، پس از اعلام ناراحتی و عصبانیت مقامات ایرانی از فاش شدن خبر حضور آنها در این پایگاه، خاتمه یافته است.

سخنگو در پاسخ ابتدا از اصحاب رسانه خواست که برای گرفتن پاسخ رسمی به مقامات روسیه و ایران مراجعه کنند ولی در ادامه گفت: حمله به سوریه توسط روس ها چه از پایگاه‌هایشان در کشور خود چه از این پایگاه در غرب ایران، فقط شرایط را در سوریه سخت و سخت‌تر می‌کند.

مارک تونر ادامه داد اعلام حمله جنگنده‌های روسی به خاک سوریه از طریق پایگاهی در ایران، تغییری در محاسبات ما ایجاد نمی‌کند. ما از قبل می‌دانستیم که ایران و روسیه از رژیم حاکم در سوریه حمایت می‌کنند.

سخنگو با ادامه اصرار خبرنگاران برای موضع گرفتن در قبال حضور جنگنده‌های روسیه در خاک ایران و اعلام خبر خروج آنها از این کشور، اظهار کرد پنتاگون روی منطقه اشراف دارد و وزارت خارجه هم از طریق منابع امنیتی، به اطلاعاتی در این خصوص دست یافته که نمی‌توان از جایگاه سخنگوی وزارت خارجه آنها را بیان کرد.