عباس هنردوست در واکنش به اقدام حامد بهداد که در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت روز پزشک عکس حکیم بوعلی سینا را به صورت برعکس منتشر کرده بود، اظهار داشت: باید برخورد لازم با این بازیگر به دلیل این اقدام ناپسند به صورت جامع انجام گیرد.

وی افزود: شخصیت حکیم بوعلی سینا بسیار بالا بوده و توهین به آن امری بسیار قبیح و ناپسند است؛ لذا سازمان صدا و سیما، نظام پزشکی و بسیج جامعه پزشکی باید اقدامات لازم را جهت برخورد با این رفتار ناپسند انجام دهند.

وی اظهار داشت: پزشکی از مقدس‌ترین حرفه‌های بشر بوده و در دین اسلام نیز دو علم ادیان و ابدان بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ لذا انجام چنین رفتاریی ناپسند بسیار جای تاسف دارد و تنها شخصیت خود فرد را نشان می‌دهد.

هنردوست با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی پزشکان یکی از این خدمت‌ها را به مردم انجام داده و تعداد زیادی شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده‌اند گفت: پزشکان با جان و دل فعالیت کرده و در جهت کمک به بیماران اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: افراد باید حد و اندازه خود را در اظهار نظرها در نظر بگیرند و هرکس به اندازه سواد و فهم خود صحبت کند. پزشکان اهل مضحکه‌ کردن نیستند و کسی که شخصیت حکیم ابوعلی سینا و پزشک را زیر سوال برده در واقع نشان از شخصیت خودش داشته است.

وی در پایان گفت: مردم نسبت به اقدامات پزشکان آگاه بوده و به آنها اعتماد و اطمینان دارند و با  انجام چنین رفتارهای ناپسندی توسط تعداد معدودی افراد وجه آنها خدشه‌دار نخواهد شد.