۳۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه انتقال خون بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود

کرامت ناموری ظهر امروز در آیین آغاز ساخت پروژه انتقال خون بوشهر با بیان اینکه اداره کل خون استان بوشهر دارای تجهیزات مدرن و پیشرفته است اظهار داشت: در اداره کل  انتقال خون استان ضمن خونگیری تولید فرآورده‌های خونی در دستور کار است که با تجهیزات مدرن و پیشرفته حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازهای خونی استان از این اداره کل تامین می‌شود گفت: نیازهای فرآورده‌ای که برخی از بیماران از جمله بیماران تالاسمی به آن نیاز دارند در داخل استان تولید و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از آغاز ساخت ساختمان تخصصی انتقال خون بوشهر خبرداد و تصریح کرد:  در استان بوشهر ساختمانی بهبا زیر بنای یک‌هزار و 600 متر مربع در شش طبقه ساخته می‌شود که با تکمیل و بهره‌برداری از آن همه خدمات خون ارائه می‌کند.

ناموری با بیان اینکه این پروژه در مدت 3 سال ساخته می‌شود تصریح کرد: برای ساخت این پروژه در مدت سه سال 30 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که 12 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و 18 میلیارد ریال از اعتبارات ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر  از استان‌های پیشگام در اهدا خون است افزود: شاخص اهدا خون در کشور 27 نفر در یک‌هزار نفر و در استان بوشهر31 نفر در یک‌هزار نفر است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تعداد اهداکنندگان مستمر خون در استان بوشهر را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: حدود 57 درصد از اهدا کنندگان، به صورت مستمر به مراکز خونگیری استان بوشهر مراجعه می‌کنند.

ناموری با اشاره به اینکه علاوه بر پایگاه انتقال خون سیار، 4 پایگاه در استان فعال است گفت: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان فعالیت می‌کنند.