داعش با بحران مالی شدید داعش  دست و پنجه نرم می کند

گروه تروریستی داعش به طور مداوم در حال از دست دادن مناطق تحت تصرف خود است. شکست های پی در پی و کاهش منابع مالی داعش را وادار کرده است میزان مالیات را افزایش دهد. کاهش 50 درصدی دستمزد عناصر گروه تروریستی داعش نشان می دهد این گروه با مشکلات مالی عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

 

«آدام زوبین»، معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، اظهار کرد: «داعش با کمبود شدید پول مواجه است. این گروه تروریستی در تلاش است با کاهش مزایا و افزایش مالیات ها منابع مالی خود را افزایش دهد.» زوبین افزود: «ما اطلاعاتی درخصوص قطع پرداخت‌های مالی به خانواده های عناصر کشته شده گروه تروریستی داعش دریافت کردیم.»

 

زوبین گفت: «داعش میزان مالیات را نیز بالا برده است. تقریبا همه چیز، از درآمد گرفته تا وجوه ارسالی و املاک و مستغلات، مشمول مالیات می شود.»

 

زوبین با اشاره به کاهش حقوق و دستمزد عناصر گروه تروریستی داعش اظهار کرد اعضای خارجی این گروه بیشترین کاهش دستمزد را تجربه کردند؛ در حالی که دستمزد اعضای متخصص و ماهر گروه تغییری نکرده است.

 

به نظر می رسد با کاهش میزان دستمزد، فرار اعضا از این گروه تروریستی افزایش یافته است. یکی از دلایل رشد سریع داعش، حقوق بالای اعضای این گروه تروریستی بود. همچنین درآمدهای نفتی داعش به شدت کاهش یافته است. 

 

با این وجود، نمی توان گفت نابودی گروه تروریستی داعش در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد. در مقابل، می توان نتیجه گرفت درگیری داعش در نبرد با نیروهای مخالف و همچنین بحران های شدید مالی از رشد بیشتر این گروه تروریستی جلوگیری خواهد کرد.