اسرائیلی‌ها قبل از وقوع حملات یازده سپتامبر از آن اطلاع داشتند

افكار نيوز: "كريستفر بولين " (Christopher Bollyn) محقق و نويسنده آمريكايي - كه به خاطر تحقيقات گستردهاش درباره علت و نحوه وقوع حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ شناخته شده است - معتقد است اسرائيل در حملات يازده سپتامبر كه منجر به كشته شدن ۲۹۷۶ نفر و زخمي شدن ۶۰۰۰ هزار نفر شد، دخالت مستقيم داشته است. دولت آمريكا تحت رياست "جورج بوش " شبه نظاميان طالبان را به عنوان متهم اصلي اين حملات معرفي كرد و سياستهاي خصمانهاي را در قبال كشورهاي اسلامي اتخاذ كرد. دولت آمريكا در همين راستا طرح "يو اس اي پاتريوت " (USA PATRIOT) را تصويب كرد. قانوني كه به موجب آن دولت آمريكا اجازه مييابد كه مكالمات و ايميلهاي شهروندان آمريكايي را به خاطر شناسايي و پيشگيري از تهديدات احتمالي عليه امنيت ملي آمريكا شنود كند.
بولین درباره روابط آمریکا و اسرائیل مطلب زیادی نوشته است و بر این باور است که کارتل قدرتمند صهیونیستی کنترل و برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان سیاست خارجی آمریکا را به عهده دارد.
مطلب ذیل قسمت اول متن مصاحبه " کریستوفر بولین " است که به سوال‌هایی در ارتباط با جنگ با تروریسم که توسط دولت بوش آغاز شد، نقش اسرائیل در حملات ۱۱ سپتامبر، سرنوشت اسرائیل در انزوای رو به افزایش آن، برخورد دولت آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای ایران و رفتار‌های دوگانه آمریکا با توجه به برنامه‌های هسته‌ای نظامی اسرائیل پاسخ می‌دهد.

• نقش اسرائیل در حملات ۱۱ سپتامبر

کورش ضیابری: شما درباره حملات یازده سپتامبر و مشارکت گسترده موساد و سیا در این حملات مطالب زیادی نوشته‌اید. رئیس جمهور سابق ایتالیا " فرانچسکو کوسیگا "(Francisco Cossiga) نیز چنین مشارکتی را تصدیق کرده است. از شما خواهش می‌کنم شواهدی را که نشان می‌دهد اسرائیل فاجعه ۱۱ سپتامبر را خلق کرده است را برای ما بیان کنید؟
کریستفر بولین: شواهد اولیه دخالت اسرائیل در حملات یازده سپتامبر در واقع همان روز اول وقوع این حملات مشخص شد ولی هیچ‌گاه توسط رسانه‌های اصلی که جریان‌ساز هستند دنبال نشد.
روز یازده سپتامبر یک ماشین ون که ۵ اسرائیلی در آن بودند در " نیوجرسی " دستگیر شدند. ۲ نفر از این ۵ نفر از جاسوس‌های موساد بودند. این پنج نفر روز حادثه در حال فیلمبرداری از فروریختن برج‌های دوقلو بودند و آنها فندک‌های خود را روشن کرده و مقابل دوربین در حال خوشحالی کردن و جشن گرفتن بودند در حالی‌که برج‌های دو قلو پشت سر آنها در حال سوختن بود.
این اسرائیلی‌ها برای یک شرکت ساختگی فیلم‌سازی به نام " سیستم‌های در حال حرکت ویهاوکن " کار می‌کردند که مشخص شد یکی از مجموعه‌های عملیاتی موساد است که تحت پوشش شرکت فیلم‌سازی در حال فعالیت است.
" دامنیک سوتر "(Dominic Suter) رئیس این شرکت جعلی با وجود اینکه او به‌ عنوان متهم به ترور توسط " اف بی آی " در حال بازجویی بود اجازه پیدا کرد تا در فاصله زمانی کمی از حملات یازده سپتامبر به اسرائیل فرار کند. پنج اسرائیلی که برخی از آنها مانع از انجام آزمایش‌های دروغ‌سنجی شدند و برخی دیگر در این آزمایش شکست خوردند به خاطر همراه داشتن شناسنامه‌های چندگانه و تیغ‌های مقوا بری و مبلغ زیادی پول نقد که در جوراب آنها جاسازی شده بود متهم شدند.
آزمایش پلیس " نیو جرسی " وجود مواد منفجره در اتومبیل ون آنها را مثبت اعلام کرد. حداقل این مساله تا زمانی که اف بی آی تحقیقات این پرونده را بدست گرفت که این چنین بود. زمانی که این ۵ نفر در سال ۲۰۰۱ به اسرائیل بازگردانده شدند، سه نفر از آنها در یک برنامه تلویزیونی پر بیننده حاضر شدند و اعتراف کردند که آنها ماموریت داشته‌اند که حملات یازده سپتامبر را مستند کنند. ولی اینکه چه کسی به آنها این ماموریت را داده است مورد بحثقرار نگرفت.
بولین ادامه می‌دهد: شاهد دوم این است که انتظار می‌رفت حدود ۴ هزار اسرائیلی در ساختمان‌های " تجارت جهانی " حاضر باشند که در ارتباط با وزارت خارجه اسرائیل، کارکنان آنها روز یازده سپتامبر سر کار خود حاضر نشدند.
پیام‌های متنی هم از طریق " اودیگو " سیستم پیام‌رسانی که متعلق به اسرائیل است ارسال شد، این پیغام‌ها به زبان عبری بود و چند ساعت قبل از برخورد اولین هواپیما به ساختمان تجارت جهانی از وقوع آن هشدار می‌داد.
" آلکس دیامندیس "(Alex Diamandis) مدیر عامل شرکت " اودیگو "(Odig) می‌‌گوید: " پیام‌های ارسالی حاوی این پیام بود که اتفاقی بزرگ قرار است در زمان به خصوصی رخ دهد " و تقریبا بعد از چند دقیقه این اتفاق افتاد. خبر شرکت اودیگو در روزنامه " واشنگتن پست " منتشر شد ولی حتی یکی از روزنامه‌های نیویورک به آن نپرداختند. مطلب واشنگتن پست به این مساله نیز اشاره داشت که اف بی آی تیمی را به اسرائیل اعزام کرده است برای بررسی مبدا ارسالی این پیام ولی این خبر به سرعت متوقف شد و دیگر توسط رسانه‌های آمریکا دنبال نشد.
این نویسنده آمریکایی می‌گوید: هر دو خبر منتشر شده بود ولی به صورت مختصر، و بعد هم به حال خود رها شد. من تحقیقات یازده سپتامبر خود را با پرداختن به این خبر‌ها آغاز کردم. با این شواهد مشخص که اسرائیلی‌ها قبل از وقوع حملات از آن اطلاع داشتند من تحقیقات خودم را به سمتی هدایت کردم که متوجه شوم آیا اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها درگیر جنبه‌های کلیدی دیگری از این جنایت بوده‌اند یا خیر، که متوجه شدم آنها درگیر آن بوده‌اند. در واقع یهودیان ارتودکس و صهیونیست‌ها در تمام نقاط حیاتی این عملیات حضور داشته‌اند که من به صورت دقیق در کتابم با عنوان " حل مساله یازده سپتامبر - فریبی که دنیا را تغییر داد " آورده‌ام.
یکی از مقامات اصلی آمریکایی که پشت پرده مخفی سازی‌های یازده سپتامبر است، " مایکل چرتوف " Michael) Chertoff) دستیار مدعی العموم، یک صهیونیست و پسر مامور موساد بود.
چرتوف رئیس بخش جنایی اداره قضایی بود که در آن زمان یکی از روسای اف بی آی به حساب می‌آمد. چرتوف از این طریق توانست بر مصادره و تخریب شواهد حیاتی از صحنه حادثه مانند فیلم‌های ضبط شده، تکیه‌های هواپیما و بیش از ۹۹ درصد از آهن‌های باقی مانده از ساختمان تجارت جهانی نظارت کند در صورتی که از بین بردن شواهد حیاتی جرم محسوب می‌شود.

• اسرائیل متهم اصلی حملات یازده سپتامبر

کوروش ضیابری: شما به این نتیجه رسیده‌اید که اسرائیل متهم اصلی حملات یازده سپتامبر بوده است هرچند مخالفان شما می‌گویند که شما تئوریسین توطئه هستید. آیا این قضاوت عادلانه‌ای است؟
کریستفر بولین: توطئه نقشه‌ای است که توسط گروهی از افراد برای انجام کاری مضر و غیر قانونی کشیده می‌شود. به طور قطع سوالی درباره اینکه حملات تروریستی یازده سپتامبر توسط گروهی صورت گرفته که مخفیانه این کار را کرده‌اند وجود ندارد. یک تئوریسین توطئه در این رابطه فردی است که اعتقاد دارد توطئه‌ای در پشت حملات تروریستی است که موجب آغاز جنگ یا ترور شد. روسای جمهور " جرج بوش " و " باراک اوباما " هر دو اعلام کرده‌اند که توطئه‌ای اسلامی به رهبری " اسامه بن لادن " و " القاعده " پشت حملات یازده سپتامبر است.
بر این اساس اقدامات فریبکارانه و ادعاهای ثابت نشده، دولت بوش در اکتبر سال ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کرد و جنگی اشغال‌گرانه را آغاز کرد که دولت اوباما هم آن را پذیرفته است و تا به امروز آن را ادامه داده است. اوباما می‌گوید که به دلیل حملات یازده سپتامبر است که در افغانستان حضور داریم.
از سوی دیگر من معتقدم که حملات یازده سپتامبر یک جنایت حل نشده است و این مساله باعثشده من تحقیقاتم را بر اساس شواهد موجود دنبال کنم. از آنجایی که شواهد نشان می‌دهد که اسرائیل قبل از وقوع حملات از انجام آن اطلاع داشته است و اطلاع از وقوع اتفاقی مانند حملات یازده سپتامبر، دلالت می‌کند بر دخالت در این جرم، من بر روی فرضیه‌هایی که ثابت می‌کند اسرائیل در حملات یازده سپتامبر نقش داشته است کار می‌کنم و تمام تحقیقاتم را بر این اساس هدایت کرده‌ام. و این موضوع باعثنمی‌شود که من یک تئوریسین توطئه باشم.
یکی از دلایل اصلی که من ادعای دولت آمریکا را مبنی بر مقصر بودن القاعده در ارتباط با یازده سپتامبر را رد می‌کنم این است که برج‌های دو قلو و ساختمان wtc۷ توسط مواد منفجره تخریب شده بود. برخورد هواپیما نمی‌تواند باعثفرو ریختن کامل برج‌های دوقلو و ساختمان ۴۷ طبقه‌ای که در آن نزدیکی‌ها بود باشد.
زمانی که در تابستان سال ۲۰۰۲ من از پیدا شدن آثار آهن گداخته شده بر پایه هر سه ساختمان فروریخته مطلع شدم، به این نکته پی بردم که شواهدی دارم که ثابت می‌کند توضیحات دولت بوش در ارتباط با اتفاقی که در یازده سپتامبر افتاده بود دروغ بوده است. این کشفیات مهم نشان می‌دهد که دولت به مردم درباره اتفاقی که در یازده سپتامبر افتاده بود دروغ گفته بود.
انتشار مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته درباره کشف حجم زیادی از الکترود‌های بسیار قوی در خاک ساختمان تجارت جهانی توسط دکتر " استیون جونز "(Steven Jones) و دیگران در مارس ۲۰۰۹ از طریق علمی نشان می‌دهند نوع خاصی از الکترود که توسط نانو تکنولوژی تولید شده بود مسئول پودر شدن ۲۲۰ طبقه بتونی ساختمان تجارت جهانی و تمام آن چیزی که در آن بود است.
این اون چیزی است که باعثایجاد آن گرد و خاک گرم در روز یازده سپتامبر شد. بازماندگان حادثه می‌گویند که گرد و خاک این حادثه به اندازه‌ای گرم بود که سوزاننده بود. دلیل این گرما وجود تکیه‌های ریز آهن مذاب در گرد و خاک بود که در گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا نیز به آن اشاره شده است. نقاط گرمی که زیر آوار برای سه ماه وجود داشت از نقطه جوش آهن بالاتر بود و باعثایجاد تکیه‌هایی در ابعاد نانو شده بود که در دود و گرد و غباری که از خرابی ساختمان‌ها به وجود آمده بود. همه این شواهد نشان دهنده این است که از الکترودهای ویژه‌ای برای خراب کردن ساختمان‌ها استفاده شده بود.
به صورت منطقی کشف تکیه‌های الکترود‌های بسیار قوی، به نسخه رسمی توضیحات قابل قبول درباره اتفاقی که در یازده سپتامبر برای برج‌های دو قلو افتاد پایان داد.
نه اسامه بن لادن و نه القاعده هیچ ارتباطی با ایجاد و استفاده از الکترودهای قوی که باعثپودر شدن ساختمان تجارت جهانی شد، نداشتند. این حقایق در بین مردم در حال گسترش است، و بازی برای افرادی که سعی می‌کردند واقعیت را درباره یازده سپتامبر مخفی کنند به پایان رسیده است.
کوروش ضیابری: شما به " مایکل چرتوف " به عنوان فردی که مسئول خرابی‌های به‌وجود آمده در یازده سپتامبر است اشاره کردید. آیا دولت آمریکا واقعا از آن چیزی که شما به آن معتقدید، یعنی حضور اسرائیل پشت جریان یازده سپتامبر خبر ندارد؟ آیا مقامات دولت آمریکا تا به حال به تحقیقات شما و یا افراد دیگری که شواهدی را مبنی بر مقصر دانستن وی است مراجعه کرده‌اند یا خیر؟
کریستفر بولین: در ماه مارچ ۲۰۱۰ دکتر " آلن سابروسکی "(Alan Sabrosky) رئیس سابق مطالعات استراتژیک در دانشکده جنگ آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی گفته است: " صد در صد مشخص است که یازده سپتامبر یک عملیات موساد بوده است. دکتر سابروسکی هم‌چنین اعلام کرده است نظامیان عالی رتبه آمریکا می‌دانند که اسرائیل عامل آن بوده است. "
به اعتقاد من دکتر سابروسکی اولین نظامی آمریکایی است که به صورت عمومی از این فرضیه حمایت کرده است که اطلاعات اسرائیل پشت ماجرای یازده سپتامبر است. من نشنیده‌ام که تا به حال مقامات دولت آمریکا به تحقیقات من مراجعه کرده باشند گرچه در جریان هستم که بسیاری از سیاستمداران از آن مطلع هستند.