وزیر ارتباطات: "فیلترینگ" برای صفحات نامناسب است

محمود واعظی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه پهنای باند اینترنت کشور 624 گیگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به چهار هزار گیگا بیت بر ثانیه رسیده و تا پایان سال به 10هزار گیگ بر ثانیه افزایش می یابد.

وی در زمینه فیلترینگ اینترنت افزود: هر پدیده‌ای فرصت و تهدید بوده که باید با فرهنگ‌سازی مردم را آگاه کرد و تهدیدها را کاهش داد و فرصت را افزایش دهیم و فیلترینگ برای صفحات نامناسب است که با 14 دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برای طرح جایگزینی فیلترینگ قرار داد بسته شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: در زمینه پیشرفت و آبادانی, مازندران در کشور حرفی برای گفتن زیاد دارد که با داشتن امکانات فراوان و نیروی متخصص باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

واعظی گفت:  مازندران استانی است که علاوه بر تامین نیاز محصولات کشاورزی و باغی استان و کشور زمینه صادرات انواع محصولات دارد که باید به امر صادرات توجه بیشتری شود.

وی بیان داشت: در حوزه ارتباطات زیرساخت‌ها گسترش یافته و به دنبال شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا از این طریق اشتغال را افزایش دهیم.

واعظی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی بدهی بانکی دارند که در بازپرداخت اصل وام و بهره بانکی و تضمین مشکل دارند که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بحث اشتغال از مباحث جدی دولت است, گفت: ارتباطات جز بخش‌هایی است که با سرمایه کم می‌تواند ایجاد شغل کند به ازای هر یک شغل مستقیم سه تا 4 برابر شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

واعظی گفت: به عنوان وزیر کمیسیون مشترک با روسیه، آذربایجان و ترکیه تلاش می‌کنیم راه‌های صادرات محصولات را هموار کنیم.