هم اکنون بیست بازیکن در اردوی تیم ملی فوتبال حضور دارند که با احتساب 5 لژیونر شاغل در اروپا، جمع بازیکنان مورد نظر کی روش برای بازی با قطر به بیست و پنج نفر می رسد. در این صورت نام دو نفر دیگر از این لیست باید خط بخورد:

 

علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدجلال حسینی، وریا غفوری، مهدی ترابی، داریوش شجاعیان، احسان حاج‌صفی، پژمان منتظری، کریم انصاری‌فرد، امید ابراهیمی، وحید امیری، سعید آقایی، محمد انصاری، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و مهدی طارمی + سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد و میلاد محمدی.

 

اگر فرض را بر این قرار دهیم که کی روش برای هیچ پستی به غیر از دروازه بان بیش از دو نفر را در لیست نهایی قرار نمی دهد، مسلما یکی از نامزدها در پست دفاع کناری چپ است جایی که سعید آقایی، میلاد محمدی، احسان حاج صفی انجام وظیفه می کنند. با این توضیح که ظاهرا کی روش انصاری را برای پست دفاع میانی، پست جدیدی که برانکو از ابتدای این فصل در پرسپولیس برای او تعریف کرده در نظر گرفته است. اگر حذف حاج صفی را منتفی بدانیم رقابت اصلی بین سعید آقایی و میلاد محمدی است.

 

اما دومین نامزد حذف از لیست 25 نفره کنونی قاعدتا باید از میان هافبک های نفوذی بازیساز باشد:داریوش شجاعیان، مسعود شجاعی، اشکان دژآگه. در این پست نیز اگر حذف دژاگه را منتفی فرض کنیم رقابت اصلی بین داریوش شجاعیان و مسعود شجاعی است.