متأسفم برای وزیر مملکتی که بگم-بگم راه انداخته است

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به هشدارهای اخیر وزیر نفت به افشاگری منتقدان IPC، مبنی بر اینکه برخی تلاش می‌کنند در کشور سرمایه‌گذاری انجام نشود، اگر لازم باشد نام آنها و اینکه به کجا وصل هستند و از کجا دستور می‌گیرند را می‌آورم، اظهار داشت: کافر همه را به کیش خود پندارد، روز گذشته نیز اعلام کردم کاش آقایان بیایند و افشاگری کنند. متأسفم برای وزیر مملکتی که «بگم-بگم» راه انداخته است.

 

وی بابیان اینکه زنگنه باید اطلاعاتی را که از آن دم می‌زند را مطرح کند افزود: همان‌گونه که منتقدان به‌صورت شفاف اطلاعات خود را بیان می‌کنند آقایان نیز باید اطلاعاتشان را بیان کنند. در شأن وزیر جمهوری اسلامی نیست که این ادبیات را به‌کار ببرد.

 

خادمی با تأکید بر اینکه  وای به‌روزی که قرار باشد همه اطلاعات روی میز بیاید، تصریح کرد: چیزی که در حال حاضر مطرح می‌کنیم تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی است که در مجموع از IPC داریم. تهدید وزیر نفت تهمت زدن به منتقدان است آن‌هم منتقدانی که بیشترشان نمایندگان مجلس هستند. اکثر نماینده‌های مردم آزاده، جانباز و از خانواده شهید هستند.

 

وی با بیان اینکه هر کس به جایی وصل است بروند و بگیرندش، تأکید کرد: بیش از صد تن از نمایندگان مجلس مخالف این قراردادها هستند. نمایندگان به کجا وصل هستند؟

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه الگوهای جدید نفتی نکبت‌بار هستند بیان داشت: خیلی‌ها زمان برجام می‌گفتند اگر توافق هسته‌ای انجام شود از فردای آن ارزها وارد کشور می‌شود و تحریم‌ها نیز برداشته می‌شود. امروز نیز درباره IPC ها می‌گویند تنها راه نجات کشور و تنها راه توسعه میادین مشترک IPC است.

 

خادمی با تأکید بر اینکه کسانی که مخالف IPC هستند را جنایت‌کار و وابسته می‌نامند، تصریح کرد: ادبیات وزیر در حد ادبیات کوچه‌بازاری است. بهتر است بیایند در برنامه زنده رادیو و تلویزیون تا معلوم شود چه کسی راست می‌گوید و چه کسی راست نمی‌گوید. این‌گونه مردم هم متوجه اصل موضوع می‌شوند.

 

وی افزود: چه کسی وابسته است درحالی‌که هنوز نمایندگان مجلس به قراردادها دسترسی نداشته اما خارجی‌ها به آن دسترسی دارند. اگر با خارجی‌ها ارتباط داشتند که می‌توانستند قراردادها را از آنها بگیرند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: موضوع اینجاست که منتقدان پذیرفته‌اند که مورد تهمت قرار بگیرند ما نگران تهمت نیستیم آمادگی بیشتر از این‌ها را هم داریم حتی اگر علیهمان پرونده‌سازی کنند برای حفظ منافع ملی‌مان ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

 

 

خادمی بیان داشت: کسانی که می‌خواهند از IPC سود ببرند حاضرند آدم هم بکشند منظورم شخص وزیر نیست خارجی‌هایی که از IPC سود می‌برند و دلال‌های داخلی که آینده خود را با آن می‌سازند و از سوی دیگر آینده مملکت را خراب می‌کنند به این امر راضی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌جایی رسیده‌ایم که برخی به خاطر این قراردادها مملکت را به باد فنا می‌دهند. درعین‌حال هر کس بخواهد برای کشورش کاری کند زندگی‌اش نابود می‌شود مورد هجمه قرار می‌گیرد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تأکید کرد:  این الگوها باید به مجلس بیاید و در آنجا تصویب شود درصورتی‌که این اتفاق نیفتد تخلف بزرگ صورت خواهد گرفت.