جبار ماموری یکی از فرمانده سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: یکی از فرماندهان سعودی الاصل داعش، با سرقت ۳۰۰ هزار دلار، از شهر حویجه که مدت زیادی تحت اشغال عناصر این گروه تروریستی بوده، گریخته است.

وی در این بیانیه که در رسانه های عراقی منتشر شد، تاکید کرد: «ابو جهاد السعودی» یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تکفیری داعش در حویجه، واقع در جنوب غربی کرکوک، ۳۰۰ هزار دلار از پول هایی که این گروه تروریستی از مردم چپاول کرده بود را به سرقت بُرده و به مکان نامعلومی متواری شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ماه ها و هفته های اخیر بسیاری از سران داعش در شهر حویجه، با مشاهده شکست های روز افزون عناصر خود در میادین نبرد و نیز بازپس گیری استان های الانبار، صلاح الدین و دیالی از این تروریست ها، فرار را بر قرار ترجیح داده و پس از سرقت مقدار زیادی از اموالی را که از خانواده های عراقی چپاول کرده وبه غارت بُرده بودند، این شهر را ترک کرده اند.

لازم به ذکر است، شهر حویجه واقع در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی کرکوک، از اولین شهرهایی بود که در سال ۲۰۱۴ میلادی و با خیانت مسئولین نظامی و سیاسی آنها، سقوط و به اشغال عناصر داعش درآمد.

این شهر یکی از مناطق استراتژیک و مهم برای این گروه تروریستی به شمار می آمد و به همین جهت، مقدار زیادی از اموال و تجهیزات داعش در این شهر نگهداری می شد و اکنون با آزادسازی مناطق اطراف این شهر به دست رزمندگان عراقی، رهبران داعشی مستقر در این شهر موقعیت خود را در معرض خطر دیده و با سرقت اموال غارت شده، پا به فرار گذارده اند.