مجلس از تحقیق و تفحص شهرداری تهران استقبال نمی کند/ مخالفت فراکسیون مدیریت شهری

صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی که از سوی برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس مطرح شده، گفت: قطعا این طرح مورد استقبال مجلس و نمایندگان قرار نمی گیرد چون شهرداری خود دارای نهاد نظارتی است.

وی با بیان اینکه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی بعنوان فراکسیون مختص شهرداری مخالف این طرح است، افزود: شورای شهر خود حسابرس دارد که هر سال حسابرسی و بر عملکرد شهرداری نظارت می کنند.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه شهردار از سوی شورای شهر انتخاب می شود، گفت: اعضای شورای شهر هم مثل نمایندگان مجلس، نماینده ملت هستند و با رای مردم انتخاب می شوند و قطعا آنها با نظارتهای خود منافع ملی را در نظر می گیرند.

بدری تاکید کرد: مسئولین باید به شوراهای اسلامی شهر اعتماد کنند. آنها منتخب مردم هستند و ناظر بر عملکرد شهرداران.

به گفته وی نمایندگان مجلس باید پایبند قانون باشند و به رای مردم برای انتخاب شورای شهر احترام بگذارند.

نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درست است که مجلس می تواند در هر اموری تحقیق و تفحص کند اما باید با اولویت بندی به کارهای مهم رسیدگی کند، تصریح کرد: مجلس کارهای زیادی دارد که باید انجام دهد و در شرایط فعلی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اصلا در اولویت نیست.

بدری تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را موضوع حاشیه ای دانست و اظهار امیدواری کرد که این موضوع سیاسی نباشد.

وی با اشاره به عملکرد محمدباقر نوبخت شهردار تهران گفت: آقای قالیباف در زمینه های عمرانی، مدیریتی و زیبا سازی شهر کارنامه قابل قبول دارد.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: کارهای بسیار خوبی در شهرداری تهران انجام شده است و از آنجا که شهرداریها از دولت هیچ بودجه ای دریافت نمی کنند، شهرداران با خون دل شهر را مدیریت می کنند.

بدری افزود: مجلس باید کمک کننده شهرداری باشد ضمن اینکه اگر تخلفی صورت گرفته باید برخورد جدی شود اما نباید چوب لای چرخ گذاشت.

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران خواستار تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد.

واگذاری زمین، تغییر کاربریها و پروژه های مشارکتی سه محور این طرح ذکر شد.

متقاضیان این طرح از نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی هستند.

طبق ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس هر گاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هر یک از امور کشور را لازم بداند تقاضاى خود را به صورت کتبی به هیأت رئیسه مجلس تسلیم نموده و هیأت ‏رئیسه ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصى ذى‏ربط جهت رسیدگى ارجاع مى‏ نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتى را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضى یا متقاضیان قرار دهد.

 

 

علیرضا تهرانی