۳۲۰۰ اسکورت کشتی تجاری توسط نیروی دریایی انجام شد

دریادار حبیب‌الله سیاری صبح پنجشنبه در دومین همایش ملی فناوری نوین دریایی در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام نوشهر با اشاره به نقش نیروی دریایی افزود: از سال ۸۷ تاکنون سه هزار و ۲۰۰ اسکورت از سوی نیروی دریایی برای کشتی‌های تجاری صورت گرفته که نشان از اقتدار نیروی دریایی در آب‌های آزاد و منطقه و دنیاست.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک کشور در دنیا گفت: ایران در چهارراه شرق و غرب قرارگرفته و قرار گرفتن در بهترین موقعیت مکانی در سطح جهان و در بیضی انرژی جهان باعث شده تا کشورمان به‌عنوان کشور مهم در دنیا شناخته است.

وی افزود: بیشترین تجارت کشور در ترانزیت دریایی قرارگرفته و بنابراین اهمیت مهمی در دریا وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و نظامی دریا و لزوم توجه جدی به این ظرفیت گفت: توجه به ظرفیت‌های دریا باید بیشتر از گذشته و با سرعت بیشتر صورت گیرد و نیروی دریایی به‌عنوان پیشران اقتدار دریا معرفی شده و در سایه امنیت است که می توان مسیر پیشرفت را به پیش برد.

دریادار سیاری افزود: در همه ابعاد نیاز به فناوری نوین است و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع و دانشگاه‌ها و پژوهشگران باید در این مسیر در کنار دانشگاه‌های علوم دریایی و نیروی دریایی باشند.

وی تأکید کرد هم دولت و هم مجلس به‌ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس در موضوع سواحل مکران و امنیت دریایی نقش محوری در شکوفایی ظرفیت دریا خواهد داشت.

دومین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز آغاز به‌کار کرد.

برای دومین همایش ملی فناوری‌های نوین بیش از ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال‌ و ۲۵۵ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد.

از مجموع مقالات ارسال‌شده ۱۱۵ مقاله به‌صورت شفاهی و ۱۴۰ مقاله به‌صورت پوستر ارائه خواهد شد.