لیگ برتر انگلیس با صرف هزینه ای بالغ بر 1.4 میلیارد یورو، رکورد شکن شد؛ ضمن اینکه انتقال پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد با رقم 105 میلیون یورو، رکورد نقل و انتقالات تاریخ فوتبال را شکست. علاوه بر این، شاهد چند جابجایی بزرگ دیگر نیز بودیم که می توان به پیوستن ایگواین از ناپولی به یووه با رقم 90 میلیون یورو اشاره کرد.

 

در زیر نگاهی داریم به تیم منتخب گران ترین بازیکنان نقل و انتقالات تابستانی امسال:

 

 

 

دروازه بان: کلودیو براوو که با رقم 20 میلیون یورو از بارسلونا به منچسترسیتی پیوست.

 

مدافعان: شکودران مصطفی، جان استونز، اریک بایلی، مارکوس آلونسو

 

مصطفی با رقم 40 میلیون یورو از والنسیا راهی آرسنال شد. اریک بایلی نیز با همین رقم از ویارئال به منچستریونایتد پیوست. جان استونز پس از هفته های مذاکره سرانجام با رقم 56 میلیون یورو از اورتون راهی سیتی شد و در نهایت مارکوس آلونسو که روز گذشته با قراردادی به ارزش 27 میلیون یورو از فیورنتینا به چلسی پیوست.

 

هافبک ها: پوگبا، ژاکا و ژوائو ماریو

 

پل پوگبا در انتقالی رکوردشکن با رقم 105 میلیون یورو، پیراهن یونایتد را به تن کرد. ژاکا با رقم 46 میلیون یورو، مونشن گلادباخ را به مقصد آرسنال ترک کرد و ژوائو ماریو نیز پس از مدت ها مذاکره بین اسپورتینگ و اینتر، با رقم 45 میلیون یورو به جمع نراتزوری ها پیوست.

 

مهاجمان: هالک، ایگواین، سانه

 

هالک پس از چند فصل بازی برای زینت روسیه با رقم 60 میلیون یورو به شانگهای چین پیوست. انتقال لروی سانه از شالکه به سیتی نیز 50 میلیون یورو هزینه داشت و ایگواین هم از ناپولی با رقم 90 میلیون یورو به یوونتوس پیوست.