کی‌روش: حق ما برد بود

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در نشست خبری دیدار پس از بازی تیم ملی مورد تشویق خبرنگاران قرار گرفت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. مشروح این نشست خبری به شرح زیر است:

 

ارزیابی از بازی؟

بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و شاهد یک بازی بسیار پرفشار تاکتیکی میان دو تیم بودیم. بسیار شفاف و قابل درک بود که قطر در نیمه اول می خواست از نقاط ضعف ما استفاده کند به همین دلیل نیمه اول دشواری را پشت سر گذاشتیم. به معنای واقعی بازی صفر صفر بود زیرا هر دو تیم یکدیگر را خنثی می کردند. در نیمه دوم سعی کردیم بازی را بازتر کنیم و فشار بیشتری به حریف وارد کنیم اما در نیمه دوم شانس های بهتری برای گلزنی داشتیم اما در نیمه دوم واقعا بهتر بودیم. این تیم ملی قطر تیمی بسیار بسیار خوب است زیرا نظم و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد. برای برد در این بازی احتیاج داشتیم تا با تمرکز کامل به حریف تا آخرین لحظه فشار بیاوریم و تیم قطر را مجبور به عقب نشینی کنیم. برای بار آخر می گویم که در این دیدار برابر قطر حمله برای ما بسیار دشوار بود زیرا آنها تیمی منظم بودند اما با توجه به انگیزه ای که داشتیم و تعویض هایی که انجام دادیم و فشار بیشتری به آنها آوردیم باعث شدیم تا در دقایق آخر اشتباه کنند. فکر می کنم گلی که ما به ثمر رساندیم حقیقت بازی را بر ملا کرد و اگر یک تیم استحقاق برد داشت، قطعا تیم ایران بود. گل دوم، گلی طبیعی بود زیرا قطر چیزی برای از دست دادن نداشت و به دنبال تساوی بودند.

 

اتفاقات پایان بازی؟

اتفاقاتی که رخ داد، اتفاقاتی طبیعی و فوتبالی بود. ما می خواستیم جشن بگیریم و طبیعی بود که قطری ها از گل دقایق پایانی عصبانی باشند. به هیچ عنوان نباید توجه زیادی به اتفاقات پایانی بازی داشت زیرا این اتفاقات کاملا احساسی بود. برای ما این برد شروع بسیار خوبی بود زیرا می خواستیم در بازی اول سه امتیاز را کسب کنیم. در درجه اول باید به تیم قطر تبریک بگویم و همینطور بازیکنان آنها به دلیل عملکردی که داشتند ولی باید به بازیکنان تیم ملی تبریک ویژه ای گفت زیرا درون زمین عملکرد فوق العاده ای داشتند.