دیروز اعلام شد حمید بعیدی‌نژاد به عنوان سفیر ایران در لندن و نیکلاس‌هاپتون به عنوان سفیر انگلیس در تهران معرفی شده است. بعیدی‌نژاد تا پیش از این مدیرکل سیاسی وزارت خارجه بود و ریاست تیم کارشناسی را درمذاکرات هسته‌ای برعهده داشت. اما در مقابل هاپتون همان کسی است که پیگیر قطعنامه تحریمی 1929 علیه ایران در سال 2010 بود؛ زمانی که معاونت اداره امنیت ملی در وزارت خارجه انگلیس را برعهده داشت. او آن زمان گفته بود تحریم تنها راه مجبور کردن ایران به حضوری در پای میز مذاکرات است. وی در زمان وقوع بیداری اسلامی، حضور فعال در ایران داشت و در میان اوج‌گیری بحران سوریه و تشکیل داعش، نقش کلیدی در مدیریت پروژه و انتقال پیام لندن بر دوحه برای حمایت از گروه‌های تروریستی ایفا کرد. هاپتون کارشناس حوزه جنگ نرم است و سابقه سفارت در یمن و قطر را دارد.

آنچه درباره مقاصد رژیم خبیث لندن قابل توجه ویژه می‌باشد، اظهارات 22 شهریور 94 جان ساورز رئیس سرویس جاسوسی ام‌آی‌سیکس است. وی در مصاحبه با فرید زکریا (سی‌ان‌ان) تصریح می‌کند، «ما نیاز به قدری صبر  استراتژیک داریم تا به تحولات در ایران ظرف 10-15 سال برجام فرصت توسعه و تکامل بدهیم. این احتمال وجود دارد که ماهیت انقلابی‌گری ایران در دوره 15 ساله برجام تغییر کند و به کشوری عادی‌تر و نرمال‌تر تبدیل شود. ما باید این احتمال را تقویت کنیم».

این سخنان  با سکوت انفعال وزارت خارجه مواجه شد.

طی چند ماه گذشته برخی عناصر دو تابعیتی مرتبط با انگلیس که حقوق‌های چند هزار پوندی دریافت می‌کردند بازداشت شدند اما آقای بعیدی‌نژاد با حمایت از یکی از همان‌ها، اتهام جاسوسی نامبرده را دور از ذهن خواند.

یادآور می‌شود سفیر جدید انگلیس قرار است امروز در همایش ایران-کانکت سخنرانی کند که بانیان انگلیسی آن نمی‌خواستند شرکت‌های ایرانی مورد تحریم را به همایش راه ندهند اما با اعتراض رسانه‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند. هدف همایش، ریل‌گذاری غیربومی ارتباطات ایران در پسابرجام است؛ کاری که آقای «ج» وزیر در سایه ارتباطات، مدتی است به اعتبار همکاری با برخی از عناصر دو تابعیتی، آن را کلید زده بود و با دستگیری کسانی چون زکا و سیامک اناری به مشکل خورد.