تحقیق و تفحص از شهرداری در 36 سال گذشته سابقه نداشته است

گروه سیاسی- عبدالرضا عزیزی رئیس سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران یک موضوع حاشیه ای است که مطرح شده، گفت: در 9 دوره مجلس شورای اسلامی و در 36 سال گذشته سابقه نداشته که مجلس شورای اسلامی از شهرداری تحقیق و تفحص کند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شهرداریها زیر نظر شوراهای اسلامى  قرار گرفته اند و شوراها متولی و ناظر شهرداریها هستند، گفت: مجلس در کار شهرداریها دخالت نمی کند و این دخالت وجهه خوبی برای مجلس ندارد.

نماینده شیروان در مجلس دهم با بیان اینکه  حمایت از تولید و افزایش سطح اشتغال و کاهش آسیبهاى اجتماعى ونیز رفع مشکلات معیشتی و بهداشتی و درمانی مردم، تسهیل ازدواج جوانان و  کمک به اقشار آسیب پذیر باید در صدر برنامه های مجلس باشد، افزود: اولویت مجلس دهم ورود به منازعات سیاسی و جنجالی نیست بلکه کمک به حل مشکلات فعلی مردم است.

عزیزی تصریح کرد: گرچه تحقیق و تفحص حق قانونی نمایندگان مجلس است اما شهرداری خود متولی و ناظر دارد و اگر قرار است تحقیق و تفحصی صورت بگیرد بهتر است خود شورای شهر این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر منتخب مردم هستند، گفت: باید به رای مردم چه در مجلس و چه در شورا احترام گذاشت و از دخالت در امور هم پرهیز کرد.

رئیس سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از نمایندگانی که به دنبال تحقیق و تفحص از شهرداری تهران هستند خواست تا از اقدامات شتابزده و القائات سیاسی و جنجالی پرهیز کنند.

این طرح در حالی از سوی برخی نمایندگان تندرو اصلاح طلب مطرح شده که شهرداری زیر نظر شورای شهر است و تا کنون سابقه نداشته که مجلس از شهرداری تحقیق و تفحص کند.

همچمین فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با این طرح مخالف است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و رئیس، یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت دینی آشوریان و کلدانی و نائب رئیس، صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و نمین و سخنگوی فراکسیون در مصاحبه های جداگانه از مخالفت های خود با این طرح تحقیق و تفحص سخن گفتند.

علیرضا تهرانی