گرین کارت فتنه‌گران در برنامه‌های هنری برج میلاد

اواخر تیرماه سال جاری دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران با موضوع «برج میلاد» و با شعار «ایرانی می‌تواند» فراخوان داد و اسامی هیأت داوران را بدین شرح اعلام کرد؛ اسماعیل عباسی، ابراهیم حقیقی، بهروز مهری، ساتیار امامی و نیوشا توکلیان.

در ادامه این جریان با توجه به سوابق سوء نیوشا توکلیان و بهروز مهری، نام «نیوشا توکلیان» از بین داوران حذف شده و «وحید سالمی» جایگزین وی معرفی شد و همچنین «مسعود زنده‌روح کرمانی» جایگزین «بهروز مهری» شد. در نتیجه شاکله داوران بدین شرح اعلام شد؛ اسماعیل عباسی، ابراهیم حقیقی، مسعود زنده روح کرمانی، ساتیار امامی و وحید سالمی.

بر اساس این گزارش «وحید سالمی» متولد 1351 در تهران بوده و مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد در رشته عکاسی گرفته است.

وی از سال 1368 عکاسی را آغاز کرد و از سال 1377 با مطبوعات داخلی از جمله ارزشها، جوان، یاس نو، اقبال همکاری کرد و از سال 1378 عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس بود.

«وحید سالمی» هم اکنون عکاس خبرگزاری AP آمریکا است.

فتنه 88؛ این تصویر توسط « وحید سالمی» عکاسی شده است.

 

این عکاس و داور جشنواره عکس برج میلاد در سابقه کاری خود حضور پررنگی برای پوشش آشوب‌های خیابانی در فتنه 88 داشت و بسیاری از عکس‌هایی که در آن زمان برای آژانس‌های عکس بیگانه ارسال شد مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

عکس «راهپیمایی خونین» از وحید سالمی، عکاس خبری آسوشیتدپرس، که برنده جایزه نخست بخش «اعتراض مدنی» از شصت و هفتمین دوره مسابقات «عکس برتر سال» موسسه رینولدز آمریکا

 

بر اساس این گزارش، دبیرخانه دومین دوره جشنواره بین المللی عکس برج میلاد تهران از 28 تیرماه کار خود را شروع کرد و تاکنون بیش از 4 هزار اثر در بخش داخلی و خارجی شرکت کرده‌اند که در میان این آثار، عکس‌هایی از عکاسان مشهور ایرانی و خارجی دیده می‌شود.