نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آزادسازی ساحل غربی شهرک میدی در عملیات گسترده ای در مرز با عربستان سعودی خبر دادند.

 

نیروهای ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پی نفوذ شماری از نظامیان سعودی به شهر مرزی میدی یمن در عملیاتی ۴۰ تن از متجاوزان و مزدوران را به هلاکت رساندند و دهها تن از آنها را زخمی کردند و خسارات سنگینی نیز به آنها وارد کردند.

در همین حال برخورد ارزشمند یکی از رزمندگان یمنی با مزدور زخمی سعودی بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

در جریان آزادسازی ساحل غربی شهرک میدی یکی از مزدوران سعودی از ناحیه پا زخمی و به اسارت نیروهای یمنی درآمد که پس از مداوای اولیه جراحتش یکی از نیروهای یمنی او را بر روی دوش خود قرار داده و برای درمان به پشت جبهه‌های نبرد منتقل کرد.

در استان مأرب یمن نیز شماری از افسران و سربازان اماراتی که در کنار مزدوران و در حمله به شهر صرواح می جنگیدند، کشته شدند.

نیروهای اماراتی در واکنش به این عملیات، مناطق مسکونی صرواح را با خمپاره گلوله باران کردند.

پس از حمله برق آسای نیروهای یمنی به گذرگاه مرزی الطوال از سمت جیزان، نیروهای یمنی مواضع مزدوران را نیز هدف قرار دادند. منابع نظامی اعلام کردند این عملیات منجر به تغییر معادله در منطقه شده است زیرا نیروهای یمنی که قبلاً موضع دفاعی داشتند اکنون ابتکار عمل را در این منطقه به دست گرفته اند.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد : ارتش و کمیته های مردمی بر شهر نجران عربستان سعودی اشراف دارند و عملیات در این منطقه فقط درچارچوب کنترل و تسلط آتش نیست. نیروهای یمنی در همه جبهه ها به صورت منظم در حال پیشروی هستند. در عین حال، یک خودروی نظامی سعودی در غرب منطقه رقابة الخواض منهدم شد.

«شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن گفت: شهر نجران اکنون در محاصره نیروهای یمنی و تحت کنترل کامل آنهاست.

رژیم سعودی با ائتلاف ۹ کشور عربی حاشیه خلیج فارس، به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به حاکمیت آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات بیش از ۸۰ درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.