خرید ماشین‌های لوکس با دستور کرباسچی برای افراد خاص!

 

 در دهه 70، پانصد میلیون ریال ( 500000000 ریال) از حساب شماره‌ی 90172 اداره‌ی کل تدرکات شهرداری تهران برداشت شد.

به دستور شفاهی آقای کرباسچی توسط آقای .... این مبلغ که جهت خرید اتومبیل برای بعضی از مدیران وزارت کشور و افراد متفرقه برداشت شده بود ، بعد از چند ماه جایگزین شد.

متهم (کرباسچی شهردار وقت)در تحقیقات مقدماتی گفت که در این خصوص مطلبی به یاد نمی‌آورد ولی در جلسه‌ی چهارم علنی دادگاه به تاریخ 9 تیر 1377 با صراحت به پرداخت وجه یاد شده از حساب اداره‌ی کل تدارکات شهرداری تهران اقرار کرد و جهت توجیه آن گفت: مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط وزارت کشور به صورت امانی نزد شهرداری بود که به حساب اداره‌ی کل تدارکات شهرداری واریز شده بود و مبلغ پانصد میلیون ریال برداشت شده از حساب اداره‌ی کل تدارکات شهرداری جهت خرید خودروهای مذکور جزء مبلغ فوق، که به صورت امانی نزد شهرداری بوده است، می‌باشد.

در پاسخ به پرسش دادگاه مبنی بر اینکه اگر پانصد میلیون ریال پرداختی از وجوه مربوط به وزارت کشور بوده، چرا مجددا توسط وزارت کشور چند ماه بعد به حساب اداره‌ی کل تدارکات شهرداری واریز شده است، گفت:

... به عنوان تنخواه بوده است!

از تعداد 51 دستگاه خودرو خریداری شده، دو دستگاه اتومبیل پاژرو دو در و چهار در که توسط آقای ..... سفید به شخص متهم تحویل داده شده بود.

پس از مدتی به دستور وی و توسط ..... سفید اتومبیلهای مذکور به فروش رسید و وجه آن عینا به آقای غلامحسین کرباسچی پرداخت شد.

آقای ب. ک در آخرین لایحه‌ی دفاعیه خود در این باره به نقل قول از آقای .... گفت: از تنخواهی که وزارت کشور نزد شهرداری داشته، این وجه پرداخت شده است.

البته در آن زمان اعلام شد که هیچ سند و مدرکی از طرف شهرداری یا وزارت کشور مبنی بر اینکه مبلغی به عنوان تنخواه از طرف وزارت کشور نزد شهرداری بوده، ارائه نشده است و گفته‌ی متهم و وکیل وی صرفا نقل قول از آقای.... است.