اظهارات بی شرمانه ترامپ/ایران در حال مردن بود!

"دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی انتخاباتی ویرجینیا که در جمع کهنه‌سربازان انجام شد، توافق هسته‌ای ایران را "احمقانه‌ترین" توافقی توصیف کرد که تاکنون به چشم دیده است.

 

ترامپ در سخنانی گستاخانه و موهن مدعی شد: تا پیش از آنکه توافق هسته‌ای امضا شود، ایران هرگز به یک تهدید جدی تبدیل نشده بود. "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، توافقی را امضا کرد که از ایران یک "قدرت جهانی" ساخت؛ در حالیکه اگر به ایران 4 یا 5 سال پیش نگاه کنید، آنها در حال مردن بودند! ایران تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و در مسیر نابودی قرار داشت. این کشور هرگز نمی‌توانست تهدید جدی به حساب آید. حالا اوباما کاری کرده است که ایرانِ در حال نابودی، به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. ما یک شبه از آنها یک قدرت ساختیم.

 

نامزد جمهوری‌خواهان در ادامه از توافق هسته‌ای با عنوان بالاترین سطح از بی‌کفایتی مقامات آمریکایی یاد کرد و مدعی شد: این توافق کاری کرد که مسیر دستیابی ایران به سلاح اتمی حتی کوتاه‌تر هم شود.

 

ترامپ همچنین گفت: این همان توافق ناقصی بود که "هیلاری کلینتون" آن را می‌خواست.

 

ترامپ در ادامه سخنانش به موارد مرتبط با امنیت ملی آمریکا شامل عراق، روسیه و چین اشاره کرد. به عقیده وی، آمریکا نباید نیروهای اندکی را در عراق باقی می‌گذاشت. داعش فقط در نتیجه هرج و مرج و ضعف موجود در عراق بوجود آمده و همه این مصائب به دلیل "تصمیمات احمقانه‌ای است که باراک اوباما و هیلاری کلینتون اتخاذ کرده‌اند." 

 

ترامپ در مورد روسیه نیز گفت: هیلاری کلینتون هیچ بختی ندارد که بتواند مقابل "ولادیمیر پوتین" بایستد. وی در این باره گفت: کلینتون دوست دارد با روسیه بازی کند؛ اما پوتین فقط به او نگاه می‌کند و می‌خندد.