برخی از مدیران مصوبات احیای دریاچه ارومیه را به بازی گرفته‌اند

عیسی کلانتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از مسئولان بر سرریز شدن آب فاضلاب به دریاچه ارومیه معترض هستند باید گفت که هنوز هیچ کدام از پروژه‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه به ثمر نرسیده است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ممکن است که در حال حاضر برخی از روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه آب فاضلاب تصفیه شده خود را روانه دریاچه ارومیه کنند اما بر اساس برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه پساب فاضلاب شهرهای حوضه دریاچه ارومیه از سالهای 97 تا 98 به این دریاچه انتقال داده می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه مقرر است 300 میلیون متر مکعب پساب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال داده شود.

کلانتری در رابطه با عملکرد جهاد کشاورزی در حوزه پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه برخی از مدیران مصوبات دولت را یا به بازی گرفته‌اند و یا اینکه نسبت به آنها بی‌توجه هستند.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: تا کنون در حوضه دریاچه ارومیه به هر قیمتی هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی دنبال می‌شد اما بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه بایستی سیاست‌ها در این رابطه تغییر یافته و توسعه کشاورزی آبی منع شود.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود باز توسعه کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه مشاهده می‌شود که برخی از این موارد توسط حمایت‌های پشت‌پرده انجام می‌شود.

کلانتری در رابطه با وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: امسال وسعت دریاچه ارومیه که دومین سال تثبیت نیز بود از 800 کیلومتر مربع به 2 هزار و 400 کیلومتر مربع افزایش یافته است و چنانچه دولت منابع مالی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه را تامین کنند برنامه‌های ستاد احیا با موفقیت پیش رفت.