آقای کی روش من دشمن شما نیستم!

امیر عابدینی درباره روند نتیجه گیری تیم ملی در دو بازی اخیر مقابل قطر و چین اظهار داشت:من به عنوان یک دوست و یک ایرانی حرف هایم را از طریق کاپ با کادر فنی تیم ملی مطرح می کنم.اینجا حرف هایم از نگاه مسول فدراسیون فوتبال نیست و آنچه می گویم نگاه یک ایرانی است که قلبش برای موفقیت ایران عزیز می تپد.

وی ادامه داد:یک موقعی هست که از نظر نتیجه به بازی های تیم ملی نگاه می کنیم که بد نیست.اما اینکه این نمایش قانع کننده است یا نه، اینکه با آنچه در حواشی زمین رخ داد پرستیژ ایرانی بودن حفظ شد یا نه،اینکه روی نیمکت تیم ملی چقدر تیم خوب هدایت شد و اینکه مردم راضی هستند یا نه نکاتی است که به نظرم محل بحث جدی است.این ها سوالاتی است که در سطح نخبگان فوتبال باقی مانده است.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال افزود:چرا باید ضعف خود را  گردن داوری بیاندازیم؟داوری در دو بازی اول به نفع ایران بود و ما نباید کوچک ترین اعتراضی نسبت به داوری داشته باشیم.واقعیت چیز دیگری است.اینکه تیم ملی با بهترین بازیکنان تاریخ خود ضعیف بازی می کند.این یک واقعیت است.چین دیروز یک تیم دست و پا بسته و ضعیف بود اما نتوانستیم از پس آن بربیاییم.تیم ملی با مایلی کهن رفت و برگشت چین را شکست داد.آن هم آن چین را که خیلی بزرگ تر از چین فعلی بود.تیم ملی با علی پروین کره جنوبی را زد و قهرمان آسیا شد.

وی ادامه داد:سوال مهمی از کی روش دارم و آن این است که آیا سرمربی تیم ملی برای خود حد و حدودی قائل هست یا نه؟در کدام قرارداد منعقده بین فدراسیون یک کشور و یک سرمربی خارجی یا داخلی به آن سرمربی اختیار داده می شود که در کوچک ترین امور دخالت کند؟ آیا این ها جزو شرایط فوتبال است؟به خودم می گویم پس از 50 سال شاید ما فوتبال بلد نبودیم و باید از این پس یاد بگیریم.این نمی شود که یک نفر آمده هم می خواهد مدیریت یاد بدهد،هم سیاست یاد بدهد؛هم فوتبال یاد بدهد،هم فرهنگ یاد بدهد و بعد از موضع مورینیویی بیاید و کلاس بگذارد.واقعا من درکی روی موضوع ندارم.چرا بعضی اوقات مرغ همسایه غاز است.

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال افزود:اگر من بخواهم الان زبانم را ببندم و چون در فدراسیون مسولیت دارم سکوت کنم همین امروز از مسولیت کنار می روم.کی روش خیلی راحت به رییس فدراسیون 8 ساله ایران اهانت می کند.به اسدی اهانت می کند.به یک مشت جوان احساساتی حرف می زند که چرا رفته اند در سفارت عربستان شور انقلابی شان را خالی کرده اند.همه این جوانانی هستند که برای بازی ها در کنار شما هستند.همین هایی هستند که تیم ملی را حمایت می کنند.من می گویم زنده باد علیرضا جهانبخش.من می گویم درود بر خط دفاعی ایران.زنده باد سردار آزمون و وحید امیری.این ها سرمایه های فوتبال ما هستند.چرا در تیم ملی هارمونی به وجود نمی آید؟دلیلش روشن است ما ضعف فنی داریم.

عابدینی خاطرنشان کرد:آقای کی روش والله به خدا من دشمن شما نیستم.من دوستدارت هستم.امیدوارم ساکت به عنوان مدیر تیم ملی بتواند بر این مشکلات فائق آید.

وی ادامه داد:چرا باید این قدر روی نیمکت پرخاشگری کرد؟افشین پیروانی در طول دوران بازی اش یک کارت قرمز نگرفت.او اهل آرامش است اما نمی تواند نیمکت را آرام کند.جواد نکونام به اخلاق شهره بود چه اتفاقی می افتد که اینچنین عاصی می شود.

عابدینی در ادامه گفت و گو با کاپ،درباره بیانیه شرکت اسپانسر سابق پوشاک تیم ملی مبنی بر دریافت خسارت 10 میلیاردی بیان داشت:شتر در خواب بیند پنبه دانه.این ها چی می گویند؟این ها البسه ای که برای خانم ها دادند هنوز درست نیست.تیم بانوان رفته و برگشته هنوز لباس هایش حاضر نیست.اینکه نمی شود در این فوتبال هر کسی آمده سر ما کلاه بگذارد.این چه وضعیتی است.من واقعا مانده ام در این فوتبال چه خبر است.آقای مدیر اسپانسر تیم ملی! شما خودت می دانی البسه ای که دادی به درد فوتبال ما نمی خورد.اینکه حرف کی روش نبود.حرف دل مردم بود.لباس المپیکی ما مقبول نبود و مردم اعتراض کردند و کمیته ملی المپیک رسیدگی کرد و موضوع جمع شد.

وی درباره پیش بینی اش از دربی گفت:خوشبختانه طلسم تساوی ها و بازی های یخ شکست و تمام شد.یک روزی ایمون زاید آمد سه گل زد و بازی را زیر و رو کرد.یک روز هم پرسپولیس 4 گل زد و دو گل خورد.این نشان می دهد که در فوتبال زیبا می شود گل زد و گل خورد.نباید به تاریخ توجه کنیم.

عابدینی افزود:این دربی به نظر من یکی از زیباترین دربی ها می شود.به نظرم این مسابقه برنده خواهد داشت و شانس برد پرسپولیس بیشتر است اما این به معنای این نیست که چون صدر جدول است شانس بردش بیشتر است.من روی آنالیزی که از مهره های دو تیم دارم این را می گویم که پرسپولیس شانس بیشتری برای پیروزی دارد.