داور بازی ازبکستان- ایران تغییر می‌کند؟

البته از آنجایی که داور استرالیایی گزینش شده برای بازی با ازبکستان در دیدار با عراق در جام ملت های آسیا به ضرر ایران سوت زد کی روش نسبت به این داور ذهنیت منفی دارد و خیلی سریع در برابر این اتفاق از خود واکنش نشان داد و حتی به علی کفاشیان هم تاخت! این در حالی است که علی کفاشیان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اصلا نمی تواند در تصمیمات کمیته داوران دخالت کند!

 

به واقع اصلا این طور نیست کمیته داوران برای چینش داوران بازی های نظر اعضای هیات رئیسه را بپرسد. دیدید که حتی علی کفاشیان این اجازه را پیدا نکرد که تاریخ بازی ایران – کره جنوبی به دلیل همزمانی با شب تاسوعای حسینی را تغییر دهد. در نهایت درخواست ایران از دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا که توسط مهدی تاج مطرح شد به کمیته اجرایی ارجاع داده شد و کمیته اجرایی هم بعد از طرح این پیشنهاد با کره جنوبی اعلام کرد امکان تغییر در زمان برگزاری این بازی وجود ندارد. این هم خیلی غیر طبیعی نبود چرا که مهرماه لیگ های اروپایی در جریان است و لژیونرهای کره می بایست بلافاصله بعد از بازی با ایران به تیم های باشگاهی خود در اروپا ملحق شوند.

 

به هر صورت انتخاب داور بازی ایران – ازبکستان از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته که این شاید بی ربط با حضور یک مدیر قطری در راس کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا نباشد. داور این بازی قطعا تغییر نخواهد کرد چون در صورت تغییر این خواسته بدعت می شود و در ادامه مدیریت ماجرا برای AFC سخت خواهد شد.ضمن اینکه تغییر داور این بازی ازبک ها را هم معترض خواهد کرد.