جزئیات جدید از آتش سوزی بخشی از خانه بیداری اسلامی به دست عوامل ناشناس

موسی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اتفاق بامداد چهارشنبه و آتش زدن بخشی از خانه بیداری اسلامی اصفهان به دست عوامل ناشناس اظهار داشت: این اتفاق در حالی رخ داده است که هنوز از علل و انگیزه‌ واقعی عوامل این حادثه مطلع نیستیم، اما اصل موضوع حمله به یک مرکز فرهنگی نشان می‌دهد که این مراکز مورد توجه جنگ نرم دشمن قرار دارند.

وی افزود: مدتی پیش هم دوربین مدار بسته درب مقابل محلی که مورد هجوم و آتش سوزی عوامل ناشناس قرار گرفته دزدیده شد.

مدیر خانه بیداری اسلامی اصفهان با بیان اینکه این مرکز در مردم نفوذ خوبی دارد و محل حضور جوانان، دانشجویان و دیگر اقشار مختلف مردم است، تصریح کرد: این مرکز فرهنگی علاوه بر اینکه در بعد گردشگری مورد توجه قرار دارد محل ارتباط فکری جوانان و دانشجویان و نظریه پردازی پیرامون مباحث تاریخی و استعمار است، بنابراین  مسئولان باید نسبت به مسائل فرهنگی توجه بیشتری نشان دهند.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ نرم علیه فرهنگ را در اولویت قرار داده است، خاطرنشان کرد: اماکنی که باید از آنها حفظ و حراست شود فقط بازار و طلافروشی‌ها نیستند، هرچند که از نظر مالی تأمین امنیت این اماکن مهم است اما مراکزی نیز وجود دارند که بار فکری انقلاب را به دوش کشیده و حساس‌تر به شمار می‌روند.

نجفی با تأکید بر توجه بیشتر به حفظ این مراکز فرهنگی گفت: نباید ابتدا دشمن مکان فرهنگی و فکری ما را شناسایی کرده و سپس ما حساس شویم، این موضوع نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر خانه بیداری اسلامی اصفهان با اشاره به وجود چند هزار قطعه سند تاریخی مهم در این خانه، بیان کرد: اسناد و مدارک بی نظیری از مبارزه با استعمار، دوران پهلوی، فرقه‌ بهائیت و سایر فرق ضاله و غیره را برای بالا بردن آگاهی مردم در این مرکز در اختیار داریم، خوشبختانه به هیچ یک از اسناد تاریخی این خانه آسیبی وارد نشده است اما نباید نسبت به چنین اتفاقی بی تفاوت بود چرا که این اسناد قسمتی از هویت  جامعه ما و ریشه‌های انقلاب و تاریخ شهر ما است.

وی با اشاره به همکاری مردم محل در خاموش کردن آتش خانه بیداری اسلامی گفت: مردم محل با دلسوزی از این گنجینه تاریخی حراست کردند و همیاری خوبی با ما داشتند، اما بار دیگر باید تأکید کنم که مراکز فکری دشمن به دنبال هدف قرار دادن مجموعه‌های فرهنگی و راه اندازی جنگ نرم علیه فرهنگ ما هستند که باید مراقب بود.

به گزارش تسنیم و بنابر اعلام روابط عمومی خانه بیداری اسلامی اصفهان، بامداد چهارشنبه بخشی از مجموعه خانه بیداری اسلامی توسط عناصری ناشناس به آتش کشیده شد. این آتش سوزی منجر به بروز خساراتی شد که تلاش‌های ارزشمند اهالی محل و ماموران آتش نشانی مانع از بروز خسارات جدی به مجموعه شد.

خانه بیداری اسلامی به عنوان مجموعه زیبای تاریخی در بردارنده اسناد مهمی علیه استعمار و دخالت‌های خارجیان در یک‌صد سال اخیر در ایران است که در میان عموم شهروندان اصفهان محبویت قابل توجهی دارد. بسیاری از مباحث عمیق فکری -هویتی در کانون‌های این مجموعه برگزار می‌شود که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از نخبگان حوزوی و دانشگاهی کشور شده است.

همچنین بنابر اعلام روابط عمومی خانه بیداری اسلامی اصفهان علت بروز این حادثه در حال بررسی است.