بسیاری از معتادان متجاهر ایرانی نیستند/ حمایت کمیته امداد از خانواده های فقیر معتادان

گروه اجتماعی- سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی افکارنیوز با تاکید بر این که ساماندهی موضوع معتادان متجاهر امریست تنها با مشارکت تمام دستگاه های ذی ربط امکان پذیر است، عنوان کرد: کمیته امداد در ارتباط با موضوع معتادان متجاهر مسئولیتی ندارد زیرا بسیاری از این افراد بیگانه و از کشورهای همسایه هستند.

وی با اشاره به این که بسیاری از معتادان متجاهر ایرانی نیز در پایتخت مستقر نیستند و محل اسکانشان در  پیرامون پایتخت است، اظهار کرد:  این افراد مبتلا به مشکلات گسترده و پیچیده ای در حوزه آسیب های اجتماعی هستند که قطعا دستگاه های ذی ربط باید به موضوعات آنها رسیدگی کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی ( ره) با بیان این که خانواده برخی از معتادان در رنج و سختی هستند، ادامه داد: در بسیاری از موارد معتادان به دلیل فقر به ورطه اعتیاد افتاده اند. در صورتی که صحت این موضوع  احصاء شد خانواده این معتادان  تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند.

فتاح با اشاره به این که برخی از معتادان متجاهر به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و دارای درآمدهای بالا نیز هستند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در ارتباط با وضعیت انواع معتادان نه بانک آماری دارد و نه مسئولیتی و همانگونه که ذگر شد خانواده فقیر این افراد را در صورت تایید تحت پوشش قرار می دهد.

لیلا موسوی نسب