روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با تحلیل داده های جدید ارائه شده توسط اداره‌های پلیس این کشور، از افزایش نرخ آدم‌کشی در 25 شهر از 100 شهر بزرگ آمریکا در سال گذشته میلادی خبر داد و نوشت نمودارها از افزایش میزان قتل در این شهرها در سال و در مقایسه با 3 سال گذشته خبر می‌دهند.

در این گزارش به نوشته «ریچارد روزنفلد» که استاد جرم‌شناسی دانشگاه میسوری آمریکاست و به تحقیق درباره نرخ آدم کشی در 56 شهر بزرگ آمریکا پرداخته،‌ آمده است که افزایش نرخ آدم کشی ها واقعی و بی سابقه بوده است.

بر اساس تحلیل روزنامه نیویورک تایمز، نیمی از این افزایش قتل‌ها به 7 شهر بالتیمور، شیکاگو،‌کلیولند، هوستون،‌میلواکی، نشویل و واشنگتن مربوط می‌شود.

درحالیکه «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جرایم در این کشور را خارج از کنترل توصیف کرده است، تحلیل نیویورک تایمز نشان می دهد که افزایش آدم کشی ها در آمریکا به مراتب متنوع تر هستند و در حالی که خشونت در برخی شهرها رو به افزایش است، اما در کل کشور آمریکا اینطور نیست.

تقریبا 6 هزار و700 مورد آدم کشی در 100 شهر بزرگ آمریکا در سال 2015 گزارش شدهاست که این رقم به معنای افزایش 950 مورد قتل در مقایسه با سال 2014است. حدود نیمی از این تعداد آدم کشی یعنی 480 مورد از 950 مورد، در هفت شهر بزرگ آمریکا رخ داده اند و این در حالیست که نرخ فقر در این هفت شهر بالاتر از نرخ میانگین ملی آمریکا ثبت شده است.

حداقل در سه شهر از هفت شهر بزرگ آمریکا با بیشترین نرخ آدم کشی، تظاهراتی علیه نژادپرستی پلیس علیه سیاه پوستان برپا شده است از جمله تظاهرات علیه مرگ «فردی گری» در بالتیمور، «لاکوان مک دونالد» در شیکاگو و «تامیر رایس» در کلیولند.

نیویورک تایمز نوشت که هیچ اجماعی در رابطه با علت افزایش این میزان نرخ آدم کشی در شهرهای آمریکا وجود ندارد به نظر می رسد که شرایطی که در هر شهر آمریکا منجر به این افزایش آدم‌کشی‌ها شده است، منحصر به فرد باشد.

نیویورک‌تایمز نوشت که این بررسی‌ها با استناد به داده‌های 30 ساله اف بی آی تا سال 2014میلادی، اطلاعات سال 2015 ادارات پلیس محلی آمریکا در 100 شهر این کشور به‌دست آمده است.