نجات 2 کوهنورد در ارتفاعات تفتان

محمدامین حسین زهی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: 2 کوهنورد سربازی به نام های میثم و محمد به دلیل نا آشنایی با منطقه و محیط کوهستانی در ارتفاعات قله 4050 متری تفتان از مسیر اصلی خود منحرف و گم شده بودند که ساعت 16 روز گذشته در خطر قرار گرفتن آنها به پایگاه امداد کوهستان خاش اعلام شد.

 

وی اظهار داشت: بلافاصله 2 تیم از نیروهای امدادی عملیات جستجو را آغاز کردند و در نهایت پس از 6 ساعت موفق شدند حوالی نرکوه تفتان این افراد را به پائین هدایت و تحویل خانواده هایشان دهند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش با بیان این که گم شدن در ارتفاعات تفتان بارها برای کوهنوردان مختلف و از جمله افراد محلی اتفاق افتاده است بیان کرد: توصیه ما این است که افراد و گروههای ناآشنا به مسیرهای صعود به تفتان حتما راهنمایی(بلد راه) از بومی های منطقه و یا تیم کوهنوردی خاش به همراه داشته باشند.

 

با توجه به اینکه ارتفاعات و حاشیه تفتان در فصول مختلف سال از شرایط مناسبی برای صعود و انجام برنامه های گردشگری و تفریحی و طبیعت گردی برخوردار است و خانواده های بسیاری از اطراف خاش و شهرهای همجوار و سایر نقاط کشور به این منطقه سفر می کنند لازم است که جوانب احتیاط را رعایت و برای صعود نیز تجهیزات و امکانات همراه خود داشته باشند.

 

کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان در محدوده شهرستان خاش واقع شده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان قرار دارد.