۲۲ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی راکد استان بوشهر پرداخت شد‌

سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه روند رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر بهبود یافته اظهار داشت: با توجه به تاکیدات استاندار بوشهر روند پرداخت تسهیلات اعتباری به واحدهای راکد و نیمه فعال بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 243 واحد صنعتی و تولیدی استان بوشهر به بانک‌ها معرفی شده‌اند تصریح کرد: این واحدهای معرفی شده به 265 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری نیاز دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون بانک‌ها 38 قرارداد با واحدهای تولیدی استان منعقد کرده‌اند‌، خاطر‌نشان کرد: از 243 پرونده ارجاع شده به بانک‌ها 38 مورد آن منجر به عقد قرارداد که به 90 درصد آنها تسهیلات پرداخت شده است.

حسینی‌محمدی با اشاره به پرداخت 29 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: از 38 واحد تولیدی مشکل‌دار استان بوشهر که برای دریافت وام با بانک‌ها عقد قرارداد داشته‌اند 29 واحد آن 22 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سوق دادن آنها به سمت رونق و توسعه بیشتر از مهمترین سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده با تامین و پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام مشکلات واحدهای تولیدی  دارای کمبود نقدینگی برطرف و زمینه راه‌اندازی و رونق آنها فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی دریافت می‌کنند، افزود: برای حل مشکلات سرمایه‌ای بنگاه‌های اقتصادی، تاکنون 243 بنگاه تولیدی استان بوشهر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

حسینی‌محمدی با تاکید بر رونق تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار و فعال شدن بنگاه‌های راکد و نیمه فعال تولیدی استان از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌شود.

وی بهبود فضای کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری و رفع مشکلات فراروی صاحبان صنایع را از اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اشتغال پایدار، افزایش تولید و صادرات و مهم‌تر از همه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های استان بوشهر است.