فعالیت 544 کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم سبزه‌کار پیش از ظهر امروز در دیدار فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، با بیان اینکه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سال 1384 در استان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در سال 1372 به دنبال دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در بحث تهاجم و ناتوی فرهنگی با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شد.

وی به اهم وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی و نظارت بر تأسیس خانه‌های فرهنگ دیجیتال، کانون‌های تخصصی،‌ کانون‌های مصلی،‌ کانون‌های فرهنگی هنری در ندامتگاه‌ها و زندان‌ها و مراکز نظامی از وظایف دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری استان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت 298 کتابخانه در جوار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و افزود: همچنین خبرگزاری شبستان در کنار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با رویکرد پرداختن به اخبار حوزه دین،‌ فرهنگ و اندیشه فعالیت می‌کند.

سبزه‌کار احیای کارکردهای واقعی مسجد تراز اسلامی،‌ جذب جوانان به مساجد، مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان،‌ امر به معروف و نهی از منکر،‌ سبک زندگی اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد و گفت: حدود 70 درصد کانون‌های فرهنگی هنری استان برای تحقق عدالت فرهنگی در روستاها و مناطق عشایری تأسیس شده است.

وی احیای گفتمان زن و نظام خانواده، تربیت حافظان قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور و توزیع سالانه قرآن و کتب را از دیگر رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت 544 کانون فرهنگی هنری در استان خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد ‌185 کانون شهری و مابقی روستایی هستند.

سبزه‌کار با بیان اینکه در تابستان 17 هزار نفر ساعت از برنامه های آموزشی مختلف برگزار شده در کلاس‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان بهره‌مند شدند، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری که اقدام به ارائه طرح‌های بومی فرهنگی کنند از مساعدت‌های مالی این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.