افکار

تیم فوتبال پنج نفره ایران در دومین مسابقه خود از سری بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو توانست تیم مراکش رابانتیجه 2 بر صفر مغلوب کند.

در این دیدار که با قضاوت ماریانو تراواگلینو از آرژانتین و باکمک کله بر آلبوکوئرکو ازبرزیل و لئونل فیسدل از آرژانتین برگزار شد، ایران ضمن ارائه نمایش چشمگیر دردقایق 13 و 14 توسط حسین رجب‌پور و بهزاد زادعلی‌اصغر به گل رسید و در نهایت پیروزی 2 بر صفر را جشن گرفت.

مراکش نیز در این پیکار یک ضربه را از منطقه دوم پنالتی از دست داد.

فوتبال 5 نفره در دو وقت 25 دقیقه‌ای  و یک وقت استراحت 10 دقیقه‌ای بین دو نیمه در زمینی به ابعاد 40*20  اما محصور شده برگزار می‌شود. چهار بازیکن اصلی هر تیم نابینا و تنها دروازه‌بانان بینا است. داخل توپ، زنگوله‌ای قرار دارد که با صدای آن بازیکنان به سمت توپ می‌روند البته مربیان هر تیم نیز در اطراف زمین، بازیکنان را برای به کنترل درآوردن توپ یاری می‌دهند. داوران نیز در هر بازی به طور مرتب عینک وچشم بند بازیکنان را بررسی می‌کنند تا مبادا بازیکنی از قدرت کم‌بینایی خود بهره ببرد.

اسامی بازیکنان ایران در دیدار با مراکش: میثم شجاعیان (دروازه‌بان)، امیر پوررضوی، حسین رجب‌پور (کاپیتان)، بهزاد زادعلی‌اصغر و احمدرضا شاه‌حسینی.

ذخیره‌ها: اکبر شوشتری، رسول باصری، صادق رحیمی، محمد حیدری، محمدرضا معینی نسب.

سرمربی: جواد فلفلی، مربیان: ایمان فرح‌بخش و محمدرضا شاددل، سرپرست : محمدرصا مظلومی.