منصوریان: بدشانسی آوردیم که توپ‌های‌مان گل نشد/برای دربی کاملاً آماده‌ایم

علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل ماشین‌سازی در نشست خبری گفت: بازی خوب بود و ما کار را خیلی خوب شروع کردیم. ما در 20 دقیقه ابتدایی، چه بعد و چه قبل از گل کنترل بازی را در دست داشتیم. در کل از عملکرد فنی و خلق موقعیت تیمم راضی‌ام.

بدشانسی آوردیم که توپ‌های‌مان گل نشد

وی ادامه داد: احساس می‌کنم خط حمله ما خوب عمل کرد، اما بدشانسی آوردیم که توپ‌های‌مان گل نشد، چون موقعیتی را هدر ندادیم. ما در خلق موقعیت خیلی خوب بودیم و از هافبک‌ها و تاکتیک تیمم راضی هستم. در چند روز اخیر هر چقدر تمرین کرده بودیم در زمین اجرا کردیم و در تبدیل موقعیت به گل خیلی بدشانس هستیم.

از هواداران می‌خواهم جو منفی در تیم ایجاد نکنند

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که چرا تیمش دو نیمه متفاوت داشت که در نیمه اول خوب و در نیمه دوم پس از بیرون آمدن اسماعیلی موقعیتی هم ایجاد نکرد و باعث اعتراض هواداران هم شد، گفت: من از هواداران می‌خواهم جو منفی در تیم ایجاد نکنند. من دست تک تک آنها را می‌بوسم. آنها دوست داشتند اسماعیلی در زمین بماند، اما وقتی بازیکن می‌گوید خسته شده، چگونه او را تا دقیقه 90 در زمین نگه داریم؟! نمی‌توانم دور ورزشگاه بچرخم و به هواداران بگویم او خسته شده است. ما به آرامش نیاز داریم و هواداران باید مثل همیشه آرامش ایجاد کنند. اسماعیلی هم امروز خوب بود و بالای 10 کیلومتر دوید.

رحمانی کم کم با تیم ما هماهنگ می‌شود

منصوریان در خصوص اعتراض به تعویض بختیار رحمانی تصریح کرد: در مورد بختیار اعتراضی ندیدم، اما باید بگویم او بازیکن خوبی است و کم‌کم با تیم ما هماهنگ می‌شود. او در 22 سالگی کاپیتان فولاد بوده و بازیکن بزرگی است.

باید حفظ نتیجه را تمرین کنیم

وی درباره اینکه آیا قبول دارد تیمی که گل نمی‌زند گل می‌خورد، گفت: من داخل رختکن همین مبحث را مطرح کردم و گفتم فوتبال یک اصل دارد. تیمی که گل نزند، گل می‌خورد. ما امروز یک دفاع جوان به اسم مجید حسینی را رو کردیم که نوید روزهای خوب را داد. بازیکنانی که در تیم‌های قبلی خود ستاره بودند، در تیم‌های قبلی خود فشاری را تحمل نکردند، اما در استقلال و پرسپولیس فشار روی بازیکنان است. به‌طور مثال کاوه رضایی از نخبه‌های فوتبال ماست و خوشحالیم که او را داریم و بهتر از این هم می‌شود. اسماعیلی بازیکنی است که خیلی خوب بازی می‌کند و ضربه آخر را نمی‌تواند خوب بزند. به‌نظرم تیم حریف دو سه توپ آورد که یکی از آنها را گل کرد. ما باید در تیم‌مان حفظ نتیجه را تمرین کنیم که از هر چیزی مهم‌تر است.

منصوریان در خصوص اینکه آیا از هافبک‌های میانی تیمش رضایت دارد یا نه، گفت: خیلی راضی‌ام. امید یکی از بهترین هافبک‌هاست و دو هفته پیش هم جایزه‌اش را گرفت. فرشید هنوز نیاز به زمان دارد، اما من از هر دوی آنها راضی‌ام. به‌طور کلی می‌گویم، وقتی تیم‌های بزرگ گل نمی‌زنند، دچار سردرگمی شده و تیم حریف فشار می‌آورد.

برای بهتر شدن ساختار دفاعی تا هفته هفتم، هشتم به ما فرصت بدهید

وی درباره اینکه چه زمانی در ساختار دفاعی تیمش به نتیجه خواهد رسید و در بازی امروز هم مگویان را به سمت چپ خط دفاعی برد و اینکه این آزمایش و خطاها چه زمانی به نتیجه می‌رسد، اظهار داشت: تشخیص کادرفنی این بود که مگویان به سمت چپ برود. ساختار خط دفاعی ما خوب بود که حسینی خوب بازی کرد و پادوانی هم نیاز به زمان دارد. به‌نظرم باید برای بهتر شدن ساختار دفاعی تا هفته هفتم، هشتم به ما فرصت بدهید. ما به‌دنبال استحکام خط دفاعی هستیم که از هر چیزی برای ما مهم‌تر است.

برای دربی کاملاً آماده‌ایم

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا از حقدوست در دربی استفاده خواهد کرد یا نه، خاطرنشان کرد: برای دربی کاملاً آماده‌ایم. در طول هفته باید فقط روی مسائل روحی و روانی کار کنیم. باید به بازیکنانم آگاهی بدهم که با چه تیمی بازی داریم. حریف‌مان بسیار قوی است و قابل احترام. حقدوست هم خیلی خوب جلو آمده و آمادگی داریم از این بازیکن در دقایق آخر استفاده کنیم.

به تیمم انرژی مثبت می‌دهم نه منفی

منصوریان درباره اینکه لب خط آرام و قرار ندارد و شاید همین مسئله به بازیکنانش فشار وارد می‌کند و استرس می‌دهد، گفت: نه، قبول ندارم. تجربه تیم امید و نفت را دارم. بازیکن جوان همیشه نیاز به انگیزه دارد. شما پشت مرا می‌بینید و جلو را نمی‌بینید که من انرژی منفی به تیمم نمی‌دهم، بلکه انرژی مثبت می‌دهم. اگر بازیکنی اشتباه می‌کند به او می‌گویم که ایرادی ندارد و بازی‌ات را انجام بده و این را بارها به حسینی گفتم. من این تجربه را در نفت و امید داشتم و موفق بودم.

وی تأکید کرد: تیم جوان لحظه به لحظه نیاز به انرژی از سوی سرمربی‌اش دارد. من چیز خاصی به بازیکنانم نمی‌گویم که استرس بگیرند و صدای 50 هزار نفر روی سکوهاست که بازیکنان صدای مرا نمی‌شوند و فقط من را می‌بینند که انرژی مثبت بگیرند.