نماینده ای که به برزیل نرفت

گروه سیاسی- پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک از ۱۷ شهریورماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش افکارنیوز، در حال حاضر محمدرضا تابش نماینده اردکان و رئیس فراکسیون ورزش مجلس همراه با غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، طیبه سیاوشی و سیده‌فاطمه ذوالقدر نمایندگان تهران و از اعضای کمیسیون فرهنگی پارلمان و همچنین غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جانبازان و معلولان به دعوت وزارت ورزش و جوانان، همراه با کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک ریو در برزیل به سر می‌برند.

سفر این نمایندگان با پول بیت المال انجام شده است.

وزارت ورزش و جوانان در حالی از این نمایندگان برای حضور در رقابت‌های پارالمپیک ریو دعوت به عمل آورده که به جزء غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی که در فراکسیون مستقلان ولایی پارلمان عضویت دارد، مابقی این نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس به ریاست محمدرضا عارف هستند.

خبرنگار افکارنیوز شنید که برخی از نمایندگان مجلس از آنجا که استفاده از بیت المال در سفرهای این چنینی را درست نمی دانند، از حضور در این سفر خودداری کردند.

خبرنگار ما در روزهای گذشته شنید که بهروز نعمتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس علی رغم اینکه هیات رییسه فدراسیون کشتی هم است و نامش در لیست سفر برزیل وجود داشت، اما از سفر با پول بیت المال خودداری کرد.

نعمتی هم اکنون در تهران حضور دارد و این بازیها را از طریق تلویزیون دنبال می کند.

خبرنگار افکارنیوز برای دلائل نرفتن وی به این سفر با وی تماس گرفت که وی از هر گونه توضیح در این زمینه خودداری کرد و گفت: من فعلا در تهرانم نه برزیل.

مسابقات پارالیمپیک برای افراد کم‌توان جسمی و ذهنی است از سال 1339 تاکنون هر چهار سال یک‌بار به طور منظم برگزار شده و از سال 1368پس از برگزاری مسابقات المپیک و در همان شهری که المپیک میزبانی می‌شده، انجام می‌شود.

علیرضا تهرانی