استقلال فردا ببازد کل لیگ را باخته است

حسین کعبی در خصوص دربی ۸۳ که فردا برگزار می‌شود، گفت: پرسپولیس و استقلال با شرایط خاصی به این دربی می‌آیند. پرسپولیس وضعیت خوبی دارد، اما استقلال هنوز به روزهای اوج نرسیده، اما بهترین کار این است که از علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی این تیم حمایت شود. استقلال تیم خوبی است و می‌تواند در دربی کارهای بزرگی انجام دهد. در بازی فردا، پرسپولیس به دنبال حفظ صدرنشینی است و استقلال می‌خواهد خودش را اثبات کند.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از این بازی هم افزود: همه می‌گویند پرسپولیس تیم بهتری نسبت به استقلال است،‌اما من معتقد هستم بازی مساوی می‌شود، حتی به نظرم نتیجه بازی یا صفر ـ صفر یا یک ـ یک خواهد شد.

بازیکن اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با صحبت‌هایی انجام می‌دهد، تمایلش به استقلال بیش‌تر شده، افزود: من استقلالی نشدم و قلبم هنوز قرمز است، اما اگر حرفی می‌زنم از نگاه فوتبالی آن را مطرح می‌کنم. استقلال برای این بازی استرس دارد و می‌خواهد از بحران خارج شود و پرسپولیس هم از ترس اینکه دربی را ببازد و صدر جدول را از دست بدهد، خیلی ریسک نمی‌کند و به همین دلیل معتقدم این دو تیم نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند.

وی در مورد اینکه خیلی با اطمینان از نتیجه مساوی صحبت می‌کند،‌افزود: من مطمئن هستم دربی فردا برنده ندارد، حتی بعد از بازی با من تماس بگیرید تا حرفم را تأیید کنید. همه چیز فوتبال ایران مشخص است، شما ببینید هر تیمی که قهرمان می‌شود سال بعد چه بلایی سرش می‌آید، الان ببینید استقلال خوزستان کجاست؟ سپاهان کجاست؟ به همین دلیل است که می‌گویم همه چیز فوتبال ما مشخص است.

کعبی در مورد اینکه از نظر او بازیکنان تأثیرگذار چه کسانی خواهند بود، گفت: در دربی هر بازیکنی می‌خواهد خودش را نشان دهد تا محبوب هواداران شود. من خودم در دربی بازی کردم و خیلی دوست داشتم بهترین بازی‌ام را انجام دهم تا هواداران بازی من را بپسندند. فکر می‌کنم مهدی طارمی از پرسپولیس و کاوه رضایی از استقلال بازیکنان تأثیرگذار دربی فردا خواهند بود. سبک بازی رضایی را دوست دارم و از طرف دیگر طارمی هنوز به روزهای اوج برنگشته؛ چراکه در دوران بدنسازی پرسپولیس در ترکیه بود، اما او اگر آماده باشد، بهترین مهاجم ایران می‌شود.

بازیکن اسبق پرسپولیس اظهار داشت: بازیکنان یک هفته قبل از دربی تا روز بازی را با استرس سپری می‌کنند، اما فکر نمی‌کنم دیگر اتفاقی که در آخرین بازی این دو تیم رخ داد، تکرار شود؛ چراکه بازیکنان آن پرسپولیس همه سرحال بودند، از طرفی استقلالی‌ها می‌دانند اگر فردا دربی را ببازند، کل لیگ را باخته‌اند.