شناسایی ۴۱ نقطه حادثه خیز در قم

سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به حجم ترددها در اواخر شهریور ماه اظهار داشت: با توجه به پایان یافتن تابستان بر حجم مسافرت‌ها افزوده شده است که به این منظور تدابیر ویژه‌ای همراه با گشت‌های نامحسوس اندیشیده شده است.

وی افزود: در استان قم به علت کویری بودن و گرمای هوا بیشترین عوامل حوادث جاده‌ای  ناتوانی کنترل وسیله نقلیه، عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راه استان قم بیشترین حادثه رانندگی را مربوط به واژگونی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه 43 درصد حوادث جاده‌ای و تلفات استان مربوط به واژگونی خودروهاست.

وی با اشاره به شناسایی 41 نقطه حادثه خیز در استان گفت: مکاتباتی با اداره کل راه و شهرسازی در این مورد شده است و در بازدیدهایی که انجام شده برخی اقدامات زودبازده مانند نصب تابلو و علائم صورت پذیرفته ولی باید این مشکلات کامل حل شود.

جمشیدی‌راد افزود: از زمانی که دوربین‌های کنترل سرعت در آزادراه قم-تهران نصب شده شاهد کاهش حوادث در این محور هستیم و امیدواریم همان‌گونه که وعده داده شده تا پایان سال آینده تمامی محورهای پرتردد استان مجهز به این دوربین‌ها شوند.