آسفالت170کیلومتر راههای روستایی استان گیلان

مهندس خاوری مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در جلسه هم اندیشی فرماندهان نیروی انتظامی استان و مدیران راه  وشهرسازی در محل راه وشهرسازی گیلان گفت:علیرغم مشکلاتی که در تامین منابع مالی درحوزه راهها بویژه راههای روستایی وجود دارد خوشبختانه ازابتدای سالجاری 170 کیلومتراز راههای روستایی آسفالت کردیم ودر نظر داریم تا پایان سال به شبکه راههای روستایی در بخش جلگه ای  نیز رودیکرد ویژه ای داشته باشیم چرا که به دلیل وجود مناطق گردشگری وگستردگی مراکز جمعیتی حاشیه راهها، راههای روستایی نقش راههای فرعی را در استان ایفا می کنند.

 

وی افزود:وجود مناطق بکر  گردشگری وتوریستی درمناطق روستایی،اهمیت راههای روستایی را درتوزیع گردشگر و مسافردر شبکه راههای استان دوچندان می کند که این امردر ایام تعطیل بیشتر نمودار می شود.

 

 خاوری  روکش آسفالت راههای اصلی وفرعی ،ایمن سازی محورها در بخش علائم ایمنی ،چراغ های چشمک زن ، روشنایی راهها را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سال جاری انجام گرفته است  وامیدواریم با همان شدتی که شروع شده ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب تر  برسیم.

 

وی با بیان اینکه مشکلات مالی شدیدی در مجموعه راه وشهرسازی وجود دارد خاطر نشان کرد:باید سعی کنیم حداقل ایمنی را در تمامی راههای مواصلاتی استان ایجاد کنیم ودر تلاشیم کاهش تلفات تصادفات جاده ای اعم از جانی ومالی را به حداقل برسانیم  .

 

 خاوری با ابراز خرسندی از اجرای اقدامات ایمنی در محورهای ارتباطی استان گفت : خوشبختانه با هماهنگی های مشترک بین راه وشهرسازی  وپلیس راه  شاهد کاهش تلفات در سطح استان بودیم  وامیدواریم بتوانیم این رویه کاهش تلفات را تاپایان سال حفظ نموده وارتقاء دهیم.

 

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر چند پروژه مهم در دست اقدام داریم که ارتقاء محور محور سراوان – فومن از راه اصلی به بزرگراه  وارتقاءمحور انزلی به رضوانشهر می توان اشاره کرد که به حمدالله در مرحله نهایی صدور مجوزهای لازم هستیم .

 

در ادامه جناب سرهنگ مهرگان جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان  نشست های تخصصی وهم اندیشی  مجموعه راه وشهرسازی و نیروی انتظامی را برای تامین امنیت بویژه امنیت وآسایش مردم در جاده ها ومسافرین ، بسیار تاثیر گذار خواند وگفت: استان گیلان از نظرتراکم جمعیت لازمه زیر ساختهایی است که زیرساخت حمل ونقلی یکی از مهم ترین آنهاست و هدف همه ما ایجاد امنیت وآسایش است.

 

وی افزود: اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما و حضور افراد پلیس راه  در محورها و ملزم کردن شهروندان به رعایت قوانین می تواند یکی از مولفه های مهم  برای ایجاد امنیت در جاده ها باشد که در بحث نیروی انسانی مطرح است.

 

 

آسفالت170کیلومتر راههای روستایی استان گیلان

 

 

آسفالت170کیلومتر راههای روستایی استان گیلان