بازتاب سفر آینده روحانی در رسانه های آمریکای جنوبی

 تله سور گزارش داد، به گفته «پرویز اسماعیلی» سخنگوی ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی چندین دیدار دوجانبه با مقامات بلندپایه کشورهایی که در این اجلاس در جزیره 'مارگاریتا' در شمال ونزوئلا برگزار می شود، خواهد داشت.

این شبکه ادامه داد: حضور روحانی در اجلاس مذکور موجب خواهد شد تا ایران که ریاست دوره ای سازمان عدم تعهد را برعهده دارد ، این ریاست را به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا واگذار کند.

تله سور اشاره کرد که سفر روحانی به ونزوئلا و کوبا در حالی صورت می گیرد که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران کمتر از یک ماه پیش در چارچوب یک سفر رسمی به آمریکای لاتین از این دو کشور افزون بر شیلی، نیکاراگوئه، اکوادور و بولیوی دیدار کرد و در این اجلاس نیز رئیس جمهوری را همراهی خواهد نمود.

شبکه مذکور با اشاره به اینکه پس از ونزوئلا، روحانی به هاوانا سفر خواهد کرد و با مقامات بلندپایه کوبایی دیدار خواهد داشت خاطرنشان ساخت که در طول این سفر انتظار می رود که کوبا و ایران چندین توافقنامه همکاری امضا کنند و روحانی از سوی فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا مورد استقبال قرار گیرد.

شبکه تلویزیونی تله سور افزود: سفر روحانی در نیویورک خاتمه خواهد یافت جایی که به مدت دو روز در آنجا به سر خواهد برد و انتظار می رود که در هفتاد و یکمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و با رهبران سیاسی و مذهبی جهان افزون بر بازرگانان و مقامات اقتصادی و رسانه های آمریکایی گفتگو کند.

تارنمای 'کوبا انکوئنترو' نیز نوشت: رئیس جمهوری ایران به دعوت رسمی «رائول کاسترو» به کوبا سفر می کند.

این تارنمای کوبا به نقل از «پرویز اسماعیلی» نوشت که روحانی پس از شرکت در هفدهمین اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد که از روز 13 تا 18 سپتامبر در ونزوئلا برگزار می شود، به هاوانا سفر خواهد کرد تا با «فیدل کاسترو» نیز دیدار کند.