زوج سنندجی برای حمایت از کودکان کار تا کرمانشاه رکاب زدند

"دنیا کریمی" و "آروین کریمی" زوج جوان سنندجی با هدف حمایت از کودکان کار، امروز(24 شهریور)  فاصله سنندج تا کرمانشاه را رکاب زدند و در کرمانشاه مورد استقبال جمعی از مسئولین قرار گرفتند.

 

آروین کریمی هدف از این حرکت را حمایت از کودکانی دانست که به جای زندگی در یک محیط و شرایط کودکانه، مجبور به کار کردن در شرایطی سخت هستند.

 

وی ادامه داد: این کودکان حساس‌ترین بچه‌ها و در معرض بزرگترین آسیب‌های اجتماعی هستند و ما با این امکانات کم حرکتی برای حمایت از آنها انجام دادیم.

 

این جوان دوچرخه‌سوار با بیان اینکه فعلا فقط مقصد ما کرمانشاه است، تاکید کرد: در برنامه‌های بعدی قصد داریم به مقاصد دورتر و سراسر ایران و حتی دنیا سفر کنیم و صدای کودکان کار را به گوش همه برسانیم.

 

کریمی در پایان خواستار حمایت و توجه بیشتر مسئولین نسبت به کودکان کار شد.

 

بهاره سلطانی کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی  اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز با اشاره به برنامه شناسایی و ساماندهی کودکان کار که از سال 86 در کرمانشاه آغاز شده، اظهار کرد: تاکنون 130 کودک کار را شناسایی و 36 نفر از آنها را از چرخه کار حذف کردیم.

 

وی ادامه داد: هدف ما تغییر کار این کودکان از حضور در خیابان به کارهای حرفه‌ای و پایدار است و تا حذف کودکان کار از شهر کرمانشاه این برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم و به کودکان کار و خانواده‌های آنها ارائه خدمات می‌کنیم.

 

سلطانی شعار حمایت از کودکان کار را نیز "آموزش، تحصیل، بهداشت و دنیای امن حق همه کودکان است" اعلام کرد.