«عبدالله المعلمی»  نماینده دائم عربستان در سازمان ملل مدعی شد ایران قطعنامه 2216 را نقض و اقدام به قاچاق اسلحه برای انصارالله در یمن کرده است و به همین دلیل باید تحت پیگرد قرار گیرد.

بر اساس گزارش «العربیه»، المعلمی در یادداشتی اعتراضی که به دست ریاست شورای امنیت رسیده، ادعا کرد عربستان قربانی تجاوزات نیروهای انصارالله و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن هستند و موشک‌های بالستیک و خمپاره‌های این نیروها منجر به خسارت‌های جانی و مالی بسیاری شده است.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل سپس افزود این تجاوزها به شهرهای مرزی یمن با موشک‌های ساخت ایران انجام می‌شود و تجهیز نیروهای وابسته به انصارالله با اسلحه و مهمات ایرانی نقض آشکار قطعنامه 2216 است.

وی در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد قاچاق اسلحه ایرانی تنها نقض قوانین بین‌المللی نیست بلکه سلامت و امنیت عربستان ، یمن و منطقه را تهدید می‌کند و این حق عربستان است که تمامی تدابیر لازم برای مقابله با نیروهای مورد حمایت ایران را به کار گیرد و ریاض از هیچ تلاشی برای تامین امنیت مرزی خود دریغ نمی‌کند.

نماینده عربستان بر ضرورت مجازات انصارالله و نیروهای وابسته به صالح به خاطر آنچه سنگ‌اندازی در مسیر روند انتقال سیاسی در یمن و نیر ادامه تعرض‌ها نامید، نیز شد.

المعلمی در پایان یادداشت اعتراضی خود ادعا کرد عربستان از تلاش‌های «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل به یمن بر اساس مراجع سه‌گانه یعنی طرح ابتکار خلیج (فارس)، راهکارهای گفت‌وگوی ملی یمنی و قعطنامه 2216 حمایت می‌کند.