تلفات فوتی در آزادراه همدان ـ ساوه ۴۵۸ درصد افزایش یافت

رضا عزیزی چهارشنبه شب در شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون حمل و نقل ایمنی استان همدان اظهار داشت: پلیس‌راه همدان در آزادراه همدان ـ ساوه مشکلات بسیای دارد و در هنگام بارندگی بخشی از آزادراه به بحران تبدیل می‌شود.

وی افزود: در سطح کشور تفاهم‌نامه‌ای بین پلیس و سازمان راهداری برای ایجاد پارکینگ در سطح آزادراه‌ها منعقد شد تا رانندگان در صورت نیاز در این محل‌ها استراحت کنند ولی این تفاهم‌نامه در استان همدان اجرایی نشده است.

عزیزی با اعلام اینکه آزادراه همدان ـ ساوه در نقطه‌ای است که مسافران خسته وارد آن شده و خواب‌آلود هستند، اظهار داشت: از سوی دیگر مسیر یکنواخت و نبود زیرساخت‌های رفاهی دراین آزادراه سبب شده تا رانندگان با خواب‌آلودگی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول تابستان سال گذشته تنها چهار نفر به سبب تصادفات در این آزادراه فوت شدند، عنوان کرد: تابستان امسال تعداد فوتی‌های این محدوده به 18 نفر افزایش یافت که سبب افزایش 458 درصدی تلفات شد.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: در 5 ماهه سال گذشته 150 فقره تصادفات جاده‌ای در استان همدان رخ داد که سبب فوت 176 نفر شد ولی این رقم در 5 ماهه نخست امسال به 137 فقره با 162 نفر فوتی رسید.

وی با اعلام اینکه تعداد کشته‌ها هشت درصد و تعداد تصادفات 9 درصد کاهش داشته است، افزود: تصادفات جرحی جاده‌ای استان همدان در پنج ماهه نخست امسال 634 فقره با 864 نفر مجروح بوده است.

عزیزی با اعلام اینکه با گران شدن عوارض خودروهای سنگین از جاده قدیم همدان ـ ساوه تردد می‌کنند، عنوان کرد: خط‌کشی محور فامنین به گردنه دخان از بین رفته و به سبب نبود این علایم برخی معتقدند که این محور هنوز یک طرفه بوده در صورتی که این محور به صورت دو طرفه است.

وی بیان کرد: براساس شاخص‌های تعریف شده در برنامه ششم توسعه باید شاهد کاهش تصادفات در سطح جاده‌ها باشیم که با امکانات پلیس راه و کمک‌هایی که دستگاه‌های ذی‌ربط می‌کنند این امر محقق نمی‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین تلفات تصادفات جاده‌ای در محورهای همدان-کرمانشاه، همدان-ساوه و نهاوند بوده است، بیان کرد: بیشترین افزایش تصادفات در آزادراه همدان ـ ساوه و کمترین افزایش در شهرستان ملایر بوده است.