هوای اراک برای هفتاد‌ و هفتمین روز از سال ناسالم است

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با بیان اینکه هوای کلانشهر اراک امروز هم آلوده و ناسالم است، اظهار داشت: شهر اراک یکی از 8 شهر آلوده کشور بوده که از ابتدای امسال تاکنون 77 روز با کیفیت هوای ناسالم داشته که 68 روز آن با کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های جمعیتی حساس و 9 روز دیگر برای تمام گروه‌های جمعیتی در شرایط ناسالم بوده و این در حالی است که این شهر سال گذشته تنها 37 روز ناسالم بوده است.

وی افزود: غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای اراک، صبح امروز برای ششمین روز فراتر از حد مجاز بوده و در وضعیت آلودگی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: براساس گزارش مرکز سنجش  آلودگی کلانشهر اراک، غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5  در هوای اراک صبح امروز به 34 میکروگرم بر متر مکعب رسید که وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس را نشان می‌دهد.

ابراهیمی‌کارنامی ادامه داد: تمام روزهای هفته گذشته و 5 روز از روزهای این هفته، کیفیت هوای اراک ناسالم بوده که توصیه می‌شود گروه‌های سنی حساس مانند کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان از تردد در فضای شلوغ شهری جز در مواقع ضروری پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: این شهر به سبب همجواری با تالاب کویری میقان در معرض چشمه‌های تولید غبار نمکی و تولید ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی از کشورهای همسایه است.