با حضور سردار «سلامی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله «صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، سردار «فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه و سران لشکری و کشوری، شناور پیشرفته و تندرو بردبلند بالگردبر شهید «محمد ناظری» سپاه در موسسه شهید محلاتی بوشهر رونمایی شد.

آیت الله صفایی بوشهری در آئین الحاق این شناور اطلاعاتی به ناوگان نیروی دریایی سپاه، با بیان اینکه توانمندی جمهوری اسلامی در طراحی، ساخت و راه‌اندازی تجهیزات دفاعی و نظامی افزایش یافته است، اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آب‌اندازی شناور پیشرفته بالگرد‌بر، برگ زرینی تولید کرد و این آغازی برای کارهای بزرگ آینده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با ساخت این تجهیزات نشان می‌دهد نیروهای داخلی از قابلیت بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: این توانمندی فنی، طراحی و دانش‌بنیان نشان‌دهنده این است که در عرصه طراحی، ساخت، نظارت و بازتولید در حوزه صنایع دفاعی از توانمندی بالایی برخوردار هستیم.

وی با قدردانی از تلاش سپاه در عرصه جهاد خودکفایی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی افزود: از تمامی دست‌اندرکاران این مجموعه که اقتدار ایران را با نگاه رهبر معظم انقلاب افزایش داده‌اید قدردانی می‌کنم که این تجهیزات دانش‌بنیان نشان از توانمندی بالای متخصصان ایران اسلامی است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی ایران که در شرایط کنونی جهان نقش مهمی در استقلال کشور و حوزه پیشگیری و دفاع از تعرض جهان استکبار دارد، افزایش چشمگیری یافته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون دریاها نقش مهمی در تمامی عرصه‌ها دارند آینده جهان بستگی به مدیریت دریاها دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با استناد به منویات رهبر انقلاب که حضور مقتدرانه در آب‌های آزاد امری مهم و ضروری است، افزود: با توجه به تحریم و تهدید جهان استکبار در عرصه تجهیزاتی علیه نظام اسلامی ایران باید در عرصه‌های ساخت تجهیزات دریایی به خودکفایی و در آینده به مرجعیت با فناوری نوین برسیم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در همه عرصه ها پیشگام است، افزودند: سپاه پاسداران همواره در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده و ساخت این شناور پیشرفته با فناوری نوین و پیشرفته سرفصل زرین و نوینی می‌گشاید.

گفتنی است این شناور که در موسسه شهید محلاتی به دست فرزندان استان بوشهر در 14 ماه ساخته شده است ظرفیت حمل 110 نیروی نظامی در قالب شناسایی و مهمات را داراست و روی عرشه شناور، باند پرواز و محل نشستن هلی کوپتر نظامی و قابلیت حمل مهمات و شلیک در مواقع ضروری از ویژگیهای این شناور نظامی است.

شناور شهید «ناظری» که برای نخستین بار در خاورمیانه ساخته شده است می تواند در برابر موج هشت متر اقیانوس ها را تا 10 هزار کیلومتر طی کند همچنین برد دریانوردی این شناور بیش از 10 هزار کیلومتر است و 112 هزار نفر ساعت برای ساخت این شناور صرف شده است.

این شناور دارای 55 متر طول، 14.1 متر عرض و ارتفاع 13 متر است و جانمایی و نصب بالگرد نیز موفقیت انجام شده است؛ برد دریانوردی این شناور 10 هزار کیلومتر است که از سوی محققان و متخصصان داخلی ساخت و راه‌اندازی شده است.