طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر با حرکت جهادی و انقلابی اجرا می‌شود

سعید زرین‌فر صبح امروز در نشست با مسئولان بانک‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه بانک‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور دارند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پایه‌های اقتصادی در تامین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها هستند که این نقش در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید نقش خود را در اجرای برنامه‌های تدوین شده طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیشتر کنند تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده بانک‌ها باید برای اجرای طرح‌های تدوین شده بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را همیاری کنند تا اثرات این برنامه‌ها امسال در جامعه آشکار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زا است، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید درون‌زا و در عین حال برون‌گرا عدالت محور و دانش بنیان باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی با نگاه رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر تدوین و اجرایی شده گفت: بر این اساس با توجه به توانمندی داخلی و تقویت این ظرفیت این برنامه‌ها اجرایی شده است.

زرین‌فر با بیان اینکه طرح‌های تدوین شده اقتصاد مقاومتی با حرکت جهادی و انقلابی اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با برنامه‌ریزی انجام شده با نگاه جهادی، انقلابی و بسیجی در استان بوشهر اجرایی شده که امید می‌رود با مشارکت بیشتر بانک‌ها بخشی از آنها امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه تورم در کشور کاهش چشمگیری یافته است تصریح کرد: با تلاش و زحمات‌های دولت تدبیر و امید خوشبختانه تورم در کشور مهار شد و از بیش از 40 درصد به تک رقمی کاهش یافته است.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برای رفع رکود اقتصادی نیاز به تلاش بیشتری است تاکید کرد: رشد اقتصادی ایران از منفی 6 درصد اکنون به مثبت 4.4 درصد رسیده که هدف‌گذاری امسال مثبت 5 درصد است.

زرین‌فر با اشاره به نقش بانک‌ها در رونق اقتصادی افزود: بخشی از برنامه‌های رونق اقتصادی به بانک‌ها بر می‌گردد که در تامین سرمایه‌های بنگاه‌های اقتصادی به ویژه صنایع کوچک و متوسط باید نقش خود را بیشتر نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید با حرکت جهادی و انقلابی نقش خود را در این عرصه بیشتر نشان دهند افزود: آنچه کارشناسان اقتصادی مطرح می‌کنند با روندی که در پیش است روز به‌روز زمینه رونق اقتصادی بهبود می‌یابد و اقتصادی شکوفا برای آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر باید این حرکت در استان بوشهر بیشتر سرعت داده تا سهم این استان در پیشرفت اقتصادی بیشتر نمایان شود.