مرگ یک قلاده خرس در مازندران+تصاویر

اکرامی دامپزشک معتمد محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: اهالی یکی از روستاهای منطقه دودانگه مازندران در تماس با نیروهای محیط زیست منطقه اعلام کرد یک قلاده خرس در نزدیکی روستا به روی زمین افتاده است.

وی با بیان اینکه ماموران محیط بانی پس از دریافت این گزارش بلافاصله عازم محل مورد نظر شدند، افزود: این خرس قهوه ای بالغ، زنده بود اما به دلیل ضعف قوای جسمانی توان حرکت کردن نداشت.

اکرامی گفت: این خرس به دلیل تحلیل قوای جسمانی قادر به حرکت نبود به همین دلیل بدون نیاز به داروی بیهوشی، با خودروی محیط زیست به سمت ساری حرکت داده شد اما متاسفانه در طول مسیر و پیش از رسیدن به مقصد جان خود را از دست داد.

وی گفت: جانور تلف شده یک خرس قهوه ای بالغ و نسبتا مسن با جنسیت نر بود که یکی از دستهایش از ناحیه آرنج قطع شده و به شدت لاغر بود.

اکرامی افزود: بر اساس معاینات، به احتمال فراوان این خرس چند ماه قبل یا مورد اصابت گلوله چهارپاره یا در تله شکارچیان گرفتار شده بود و شکستگی استخوان و ایجاد عفونت ، سبب نکروزه شدن عضو و در نهایت منجر به قطع شدن دست حیوان شده بود.

 

مرگ یک قلاده خرس در مازندران+تصاویر

 

مرگ یک قلاده خرس در مازندران+تصاویر

 

مرگ یک قلاده خرس در مازندران+تصاویر