نمایشگاه عرضه محصولات کارگاه‌های کوچک روستایی در خراسان جنوبی بر پا می‎‌شود

محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: امروز نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی و کارگاه‌های کوچک اشتغال روستایی در شهرستان بیرجند افتتاح می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در قالب 12 غرفه ایجاد شده است که تعداد نمایشگاه‌های ایجاد شده امسال توسط بسیج سازندگی خراسان جنوبی زیاد می‌باشد اما این نمایشگاه به صورت سازمان یافته تر برگزار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در این نمایشگاه تلاش شده تا از عرصه‌های کاربردی مانند صنایع دستی، منسوجات خانگی، پرورش شترمرغ و صنایع وابسته به آن، پرورش زنبور عسل، پرورش زرشک، فرآوری زرشک، نکتار زرشک، پرورش ماکیان مانند مرغ بومی، بلدرچین، بوقلمون استفاده شود.

زهرایی افزود: عرصه تولید ترشی، شوری و شیرینی‌جات خانگی، پرورش و فروش گلهای آپارتمانی و دو غرفه عرصه نمایش ماکیان زنده و شترمرغ در این نمایشگاه بر پا می‌شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه ایجاد فرهنگ کار و تلاش و به نمایش گذاشتن عزم اراده مردم سخت کوش روستایی و کمک و پشتیبانی در بازار فروش برای تولیدکنندگان است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:  مکان برپایی نمایشگاه انتهای روستای بیدخت بیرجند و از 31 شهریور ماه به مدت یک هفته هر روز از ساعت 17 الی 21 بر روی علاقه‌مندان دایر است.

زهرایی با بیان اینکه بسیج سازندگی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی سعی در راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و بازاریابی برای محصولات گام برداشته است، افزود: بسیج سازندگی ظرفیت و انعطاف‌پذیری بالایی داشته که می‌تواند به عنوان بازوی یاری دهنده بسیاری از سازمانها در دستیابی به اهداف اشتغالزایی و کار آفرینی باشد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش وپرورش و معاونت سوادآموزی با بسیج سازندگی خبر داد و اظهار داشت: امسال در این تفاهم نامه سواد آموزی با حجم 2 هزار و 220 نفر منعقد شده  تا در زمینه ریشه‌کن کردن بیسوادی تلاش شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته 101 نفر  از این طریق باسواد شدند.