گازرسانی به ۱۵۰ روستای استان قزوین آغاز می شود

اسماعیل مفرد بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت:باتوجه به سفر رئیس جمهور محترم به استان قزوین درهفته آینده عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۵۰ روستای فاقد گاز استان آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای گازرسانی به ۱۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده و امیدواریم عملیات اجرایی آنها تا پایان سال ۹۶ در صورت تامین اعتبارات لازم به پایان برسد و شاهد برخورداری این روستاها از تسهیلات گاز باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآورشد: این پروژه ها شامل گازرسانی به ۶۰ روستا در منطقه الموت و مرکزی قزوین، ۵۴ روستا در شهرستان آوج، ۲۳ روستا در سطح شهرستان تاکستان، ۸ روستا در شهرستان بوئین زهرا و ۵ روستا در شهرستان آبیک است.

وی اظهارداشت: برای اجرایی شدن این پروژه ها بالغ بر۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با گازرسانی به این ۱۵۰روستا بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار ساکن در این مناطق از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

بوشهری تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳۳ روستای استان از تسهیلات گاز بهره مند هستند و ۷۶ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند شده اند که با عملیاتی شدن پروژه های در دست اجرای شرکت گاز، این میزان به ۸۸ درصد افزایش خواهد یافت.

 وی اضافه کرد: در شرکت گاز استان با جدیت پروژه های گازرسانی به روستاها را پیگیری می کنیم و همه توانمان را برای تسریع در تکمیل شدن پروژه ها به کارگرفته ایم و امیدواریم همچون روستاهای هرائین و داخرجین در منطقه آوج که علی رغم پیش بینی زمانی دو ساله برای گازدار شدن آنها، در دوره زمانی ۶ ماهه گازدار شدند سایر پروژه های گازرسانی روستایی را نیز در حداقل زمان ممکن به اتمام برسانیم.

مفرد بوشهری اظهارداشت: هم اکنون ۳۶۵ هزار مشترک گاز در استان قزوین داریم و در دولت تدبیر و امید به ۷۸ روستا گازرسانی شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته ۶۵ کیلومتر خط لوله انتقال گاز در استان اجرا شده و متعاقب آن ۶۲ هزار و ۱۷۵ مشترک از خدمات گاز بهره مند شده اند.

بوشهری یادآورشد: درصددیم پوشش خدمات گازرسانی را به ۹۸ درصد برسانیم و در این راستا در دولت تدبیر و امید ۵۰۰ مشترک صنعتی نیز به جمع مشترکان گاز استان قزوین اضافه شده و در حال حاضر ۳۱۱ روستا در استان قزوین از نعمت گاز بهره‌مند هستند تا پایان سال ۱۴۱ روستا نیز دارای تسهیلات گاز خواهند شد.