آمریکایی‌ها به‌دنبال آشوب در خلیج فارس هستند

دریادار علیرضا تنگسیری چهارشنبه شب در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در رژه 31 شهریور بیش از 450 فروند انواع شناور اعم از مردمی و نظامی حضور داشتند و توان دریایی ما با صلابت هرچه تمام‌تر به رخ دشمنان نظام کشیده شد.

وی افزود: به‌دنبال تهدیدات آمریکا از ناحیه دریا علیه جمهوری اسلامی ایران، امسال رژه دریایی تنها در بندرعباس و در قلب تنگه هرمز برگزار شد و توان نیروی دریایی کشور برای دشمنان و یاوه‌گویان آشکار شد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژه 31 شهریور حضور معنادار ایران در خلیج فارس است چراکه خلیج فارس خانه ماست و هیچ بیگانه‌ای نباید در این منطقه حضور داشته باشد.

دریادار تنگسیری ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قادر است با همکاری کشورهای منطقه، امنیت منطقه را تامین نماید و در مقابل هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان پاسخ کوبنده بدهد و در ضمن به دشمنان تذکر می‌دهم دست از برگزاری رزمایش در خلیج فارس بردارند.

وی با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی سپاه در ساخت صنایع دفاعی بیان داشت: تمامی شناورها و تجهیزات نظامی در داخل تولید می‌شود و جوانان دانشمند کشور که در حوزه صنایع دفاعی خدمت می‌کنند نشان دادند که تحریم‌ها آنان را از پیشرفت باز نمی‌دارد بلکه اراده آنها را در زمینه خودکفایی افزایش خواهد داد و به لطف خدا امروز در کشور موشک‌هایی تولید می‌شود که برد آنها بیش از 300 کیلومتر است و در تلاش هستیم روز به روز به قابلیت خود در این حوزه بی‌افزائیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش توان دفاعی نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: نیروی دریایی سپاه تاکنون 6 بار متجاوزین کشورهای مختلف را که قصد ورود به حریم آب‌های جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس نموده بودند را دستگیر کرده است که در این میان سهم آمریکائی‌ها و انگلیسی‌ها هرکدام دو بار و استرالیایی‌ها و کانادایی‌ها نیز هرکدام یک بار است و این موضوع خود نشان از صلابت و توان نظامی و امنیتی سپاه پاسداران در دریاست.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه امنیت اولویت اصلی ما در منطقه است، تصریح کرد: ما هرگز به‌دنبال آشوب در خلیج فارس نیستیم و امروز نیز از خلیج فارس تا خلیج عدن در سیطره نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران است و این منطقه استراتژیک از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و باید بگویم آنهایی که فرسنگ‌ها مسافت را طی می‌کنند و هزینه‌های گزافی را برای خود می‌تراشند تا در خلیج فارس مانور نظامی اجرا کنند به‌دنبال آشوب و برهم زدن نظم در منطقه هستند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بحمدالله امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین شده است و لازم است خطاب به دشمنان نظام متذکر شوم هرگونه تعرض و تجاوز به آب‌های جمهوری اسلامی ایران با پاسخی قاطع و کوبنده از سوی فرزندان ایران اسلامی روبه‌رو خواهند شد.