محدودیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی گیلان اعلام شد

سرهنگ مهیار رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت در مورد آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان گیلان در آخرین روز تعطیلات تابستان اظهار داشت: همه محورهای مواصلاتی گیلان ترافیکی عادی و روان دارند.

وی از محدودیت ترافیکی جاده‌های استان در روز جمعه دوم مهرماه خبر داد و گفت: فردا از ساعت 7 الی 24 تردد انواع کامیون، تریلی به جزء حاملان مواد سوختنی و فاسدشدنی در محورهای آستارا-اردبیل و رشت-قزوین ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه سالم رسیدن به مقصد از هر امری در رانندگی مهمتر است اعلام کرد: رانندگان برای بازگشت از مسافرت عجله نکرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و ایمنی خود و سرنشینان خود را به خطر نیندازند.

رستگار علت بسیاری از تصادفات را ناشی از عدم توجه به مسیر و تغییر مسیر ناگهانی عنوان کرد و گفت: رانندگان ضمن توجه کافی به مسیر جلو از تغییر مسیر ناگهانی خودداری کرده و از انجام رفتارهای مخاطره انگیز در هنگام رانندگی مانند صحبت کردن با تلفن همراه جدا"خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر استفاده تمام سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی اظهار کرد: در هنگام تصادفات، صندلی‌های جلوی خودرو به شکل یک دیوار برای سرنشینان عقب عمل می‌کنند لذا استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو بسیار ضروری است.