ترکیه با تانک های زرهی به پشتیبانی "ارتش آزاد" می رود

 "در مناطق صحرایی باز و بدون پوشش که نمی توان تدابیر چندانی برای در امان ماندن از حمله به تجهیزات و ماشین آلات زرهی اندیشید، افراد پیاده ابتدا به بازرسی و پاکسازی مسیر پیشروی تانک ها می کنند."

ینی شفق تأکید کرد که اعزام تانک های ترکیه به این منطقه می تواند موشک های ساخت روسیه را که اکنون داعش از آنها در حملاتش استفاده می کند، دفع کند. به طوری که تانک های "سابرا" که ارتقا یافته (ام 60) هستند و نیز تانک های "لئوپارد" به همین منظور از ترکیه شهر "الباب" اعزام شده اند.

گفته می شود زره این تانک ها می تواند در مقابل موشک های مورد استفاده داعش مقاومت کند. این روزنامه می نویسد در حالی که گفته می شود با ورود تانک های جدید به صحنه، عملیات با سرعت بیشتری ادامه می یابد، پیشروی "ارتش آزاد" نیز با کمک نیروی پشتیبانی بهتر و سریعتر می شود.

"ینی شفق" می نویسد:" قبل از ورود تانک ها به منطقه، ارتش ترکیه اقدام به بمباران مواضع داعش به منظور تخریب و انهدام اهداف آن می کند."

به نوشته این روزنامه، تانک های لئوپارد ساخت آلمان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته شرکت "اسلسان" ارتقا یافته است. تانک های ارتقا یافته دارای سیستم هشدار موشک های هدایت شونده با لیزر هستند و می توانند اهداف را در هر نوع شرایط آب و هوایی منهدم کنند.

این تانک ها می توانند با یک گلوله، بالگردها را هدف قرار دهند. همچنین تانک های "ام 60" نیز که از قدیمی ترین مدل تانک های لئوپارد هستند ارتقا یافته و پوشش زرهی آنها تقویت شده است. نیز برد گلوله ها و قدرت تخریبی آنها نیز افزایش یافته کما این که مجهز به دوربین دید در شب شده اند.

گفتنی است ارتش ترکیه با عملیات موسوم به "سپر فرات" به منظور پشتیبانی گروه های مسلح تروریستی و تصرف مناطق مرزی بین ترکیه و سوریه، در ماه گذشته وارد خاک سوریه شد.