تظاهرات در «ابوجا»

 اعضای جنبش اسلامی نیجریه (IMN) روز پنجشنبه (امروز) در خیابان‌های «ابوجا» پایتخت نیجریه تظاهرات برپا کردند و خواستار آزادی سید «ابراهیم زکزاکی» روحانی و رهبر جنبش اسلامی  نیجریه شدند.

برخی از منابع آگاه نیز اعلام کردند که شیعیان و موالیان اهل بیت نیز برای درخواست آزادی زکزاکی ، همسر و دیگر بازداشت شدگان از سراسر کشور فراخوان دادند تا با تظاهرات مسالمت آمیز به طرف پایتخت حرکت کنند و در مقابل سازمان حقوق بشر اجتماع کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تظاهرات‌کنندگان خواستار آزادی هرچه سریعتر زکزاکی شدند که از دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون، ارتش نیجریه هرگونه دسترسی به وی را غیرممکن کرده است.

منابع آگاه و حاضر در پایتخت نیجریه به فارس خبردادند که هم اکنون حرکت از چندین شهر و اطراف آن آغاز شده است و دوستداران و هواداران زاکزاکی پیاده و با ماشین خود را به پایتخت می رسانند.

جنبش اسلامی نیجریه پیش از این ابراز نگرانی کرده بودند که ممکن است شیخ زکزاکی به واسطه وضعیت سلامت نامناسب از دنیا رفته باشد.

ارتش نیجریه روز 13 دسامبر سال گذشته میلادی به حسینیه «بقیه الله» و منزل شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرده و نزدیک به 2000 نفر را کشت. از آن زمان، رهبر شیعیان این کشور به همراه همسرش در حبس به سر می‌برد. گفته می‌شود که یک چشم وی نابینا شده و در وضعیت جسمی نامناسبی به سر می‌برد.